zo is 't begonnen, zo is't gegaan - Reisverslag uit Brussel, België van Albert Baarsma - WaarBenJij.nu zo is 't begonnen, zo is't gegaan - Reisverslag uit Brussel, België van Albert Baarsma - WaarBenJij.nu

zo is 't begonnen, zo is't gegaan

Door: Albert

Blijf op de hoogte en volg Albert

05 Juli 2009 | België, Brussel

Hallo vrienden en famillie,

Zoals velen al van jullie weten heb ik deze zomer het plan uitgetrokken om te liften naar portugal. Dit doe ik samen met mijn studie genoot Rob.

Het idee was dat we naar zeeland zouden gaan naar een biologische boerderij (waar een ene Cyriel woont) en vanaf daar te gaan liften naar portugal. Maar er was een beetje miscomunucatie met Rob en nu zit ik in kasteelnieuwenhoven in Belgie en ik ga morgen ergens met hem afspreken om vanaf te liften.

Alfijn, ik ben dus naar een Cyriel geweest, ten zuide van vlissingen, ten zuide van de westerschelde. Daar heb ik 2 nachten gelogeerd en op een of andere manier deed me het erg denken aan mijn tijd in Australie.. owhja veel naar het strand geweest.

Na een zeer technische reparatie van tentstokken ben ik 'sochtens gebracht door Cyriel (en Anne) in een of ander belgisch stuk straat vanwaar ik op de snelweg zou moeten komen. Ik had een bort met "Hasselt" maar die ben ik kwijtgeraakt na mijn 4e lift, ja, ik heb vandaag bij wel 7 verschillende mensen in de auto gezeten en het was heeeel boeiend. :)

Afijn, de laaste had blijkbaar niet veel te doen en heeft me uiteindelijk met zijn gps systeem voor de deur van kasteel nieuwenhoven afgezet.

"Domein" Nieuwenhoven is een kasteel met een landgoed tegen een heel mooi bos aangedrukt met een ongelovelijk diverse vegetatie!(echt heel veel verschillende plantjes) het is ook nog maar net omgezet tot een soort ecodorp maar fungeert op dit moment nog als een soort van cursusplaats voor alternatieve dingen en Permacultuur. Tako(De opzetter van De permacultuurschool Nederland) woont er trouwens ook net en die kwam ik vandaag nog tegen, hij was aan het schilderen :).
Er is ook een net 4 maand oude permacultuur tuin die is opgezet door Tako. Best wel mooi allemaal hier en ik heb me vandaag goed vermaakt. Ook weer veel info verzameld voor mezelf en mijn rijs :).

Goed, ik heb veel meer te doen, duz ik rond het af,

Groeten
Albert

P.s. als er nog mensen zijn die mijn rijs door australie wel interessant vonden en deze niet... dan kan je misschien jezelf verwijderen van de mailing list. (heb eigenlijk geen idee hoe dat werkt...)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Albert

Voor een uitgebreid profiel van mij: www.couchsurfing.com/albertbaarsma

Actief sinds 31 Okt. 2006
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 58087

Voorgaande reizen:

06 Juni 2009 - 30 Juni 2017

Tussen 2009 tot 2017

05 Juli 2009 - 02 September 2009

Liften --> Tamera (portugal)

06 November 2006 - 01 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: