work work work... - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van Albert Baarsma - WaarBenJij.nu work work work... - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van Albert Baarsma - WaarBenJij.nu

work work work...

Door: Albert

Blijf op de hoogte en volg Albert

30 Maart 2007 | Australië, Coral Bay

hey iedereen

ja nick, die haai was bijna 2 meter :P. eneh.. ik was moe! dan maak je reken fouten :P.

Eneh.. ik weet niet of ik deze spaanse chick nau moet geloven... is wel een volhouder zeg :P

silvana, maby your can give me your e-mail adres! mine is albertbaarsma@gmail.com

kijke wat er gebeurt...

Anyway, ben dus steeds 's snachts aan't werk geweest voor de bakkerm, en overdag slapen (tussen 11:00 en 22:30 ofzo), heb deze week in 5 dagen al 56 uur gewerkt, en ik werk 7 dagen per week.... voor ongeveer 2 maanden.. en ik verdien ongeveer 14 dollar per uur :P

Gelukkig is het werk goed te doen, en redelijk gevarieerd. Ik mag al die grote "do"-machiene (do = brood-pre-mix + 56% of 65% water +1,5% gist). Die machiene maakte ze allemaal netjes in rolletjes van het zelfde gewicht... of broden.

We hebben de eerste dagen wat probleempjes gehad... mede dankzij mij :P. eerste keer had het hele dorp geen brood 's ochtens :P. jep, we maken brood voor heel coral bay en al zijn toeristen. En ik zelf heb ondertussen al veel al vanalles geproeft.. gegeten... lekker! en af en toe hoor ik Warren: "oi! stop likking your vingers!"

En niet alleen brood, ik maak ook piza broodjes, een bult meat pies, croisants, hot dog rolls, allerlij soorten cake, donuts... En ondertussen moet alles steeds schoon gemaakt worden.. opgeruimt.. alles terug op de zelfde plek of in de bakkers winkel.. of naar de supermarkten. Warren, de baas bakker, houd het allemaal heel goed in orde..

en dan 's ochtens af en toe helpen klanten bedienen, koffie maken... maar vooral opruimen, zodat ik dat niet de in het begin van de nacht hoef te doen :P. En ook breng ik 2 kratten met brood naar een supermarkt en een "fin's cafe" die er naast zit. En daar maakte ik 1 dag een avontuurje mee...

gisteren-ochtent waren die kratten prop vol, en toen kwam Warren (mijn baas) ineens aanzetten met een soort ofroad motor op 4 wielen. "quad-bike"(die ze hier heel veel hebben)(of cart op ofroad wielen...)
lijp! dacht ik, dus ik op dat ding... ff vragen hoe het werkt... echt... you start like this (klik, klik) put in first gear, en this is gas.

En zonder te weten waar de rem zat ging ik, WROEM, wat een herri :P ongeveer 10 km per uur in de 2e versnelling :P. Broden afgebracht, en daarna met 2 lege kratjes terug gegaan... En er werd me verteld dat het voertuig niet geregistreet was.. geen license plate.. naje boeie, komt wel goed tog? op de terug weg dacht ik... oke... probeer ff de 3e versnelling... WROEEEMMM!! whoohooo! ineens 3 keer zo snel :P naja, scheurde bijna voorbij de bakkerij ohw shit, liet het gas los.... en dat was blijkbaar een soort rem. Klatch, viel er half vanaf.. die lege kratten op straat...en mezelf redelijke brand/wiel wond aan m'n linker been (ik leef nog.. geneest wel.. ik kan nog lopen)

Ik stond weer op, kwam er ineens een australier naar me toe: "shut that fucking thing up! or you want you - me , right here" en maakte duidelijk dat hij wel een klap voor z'n bek wou... sry.. won't do it again... Kwam er een andere kerel naar me toe die eerder stond toe te kijken. "if you are driving like that you will be out of town in 2 seconds!". ohw shit... oeps.. sry.. won't do it again...

terug naar de bakker, en vertelde wat ik had gedaan. Warren moest er gelijk om laggen. 'ohwjea, the speed limit is 8 km/our with those things in coral bay"
En ik kwam er achter dat het 8 uur 's ochtens was.... met dat lawaai had ik het hele dorp wakker gemaakt... geen wonder dat die eerste kerel.... die had zeker een kater :P.

Dus heb om 7:30 's ochtens de max snelheid overtreden *3, op een ongeregistreert voertuig die een gigantisch lawaai maakt, en er een ongeluk mee gehad!

En ik mocht blijven werken bij de bakker.. ookal mocht ik niet meer op dat ding rijden, die trouwens inneens een lekke band bleek te hebben... hmm..

als ik wat tijd vrij heb mag ik dat ding wel van warren lenen ;) als ik die benziene betaal...

wat ik zeker een keer ga doen! als ik wat tijd vrij heb...

Ga volgende week wat geld verspillen aan een *whale-shark tour, een boot tocht die gaat van 8:30 tot +- 16:00... Whale-sharks zijn de grootste vissen ter wereld, die in dit seizoen hier rond coral bay hangen... en heb goeie verhalen gehoord (amazing! defenetly worth the money) slechts $350.. misschien wat korting

en warren wil gaan regelen dat ik tijdens die tour kan gaan slapen, zodat ik de zelfde dag, en die nacht nog kan werken.... fok...

Naja.. het is het wel waart denk ik..
70+ uur per week.. voor +-2 maanden..
*14 dollar per uur... yeay :)

Groetjes uit australie
Albert

  • 30 Maart 2007 - 10:07

    Thijs:

    hehe je zal ook een keer iets niet kapot maken of jezelf verwonden :)
    en weet je zeker dat het geen dough is inplaats van do :P talenwonder :P

    Maar goed dat je hier in enschede niet het brood verzorgd, shit hele dorp beetje honger lijden door jou :P

  • 30 Maart 2007 - 12:03

    Jeroen:

    whahaha sukkel:P prutsen op zo'n quad echt een albert actie:P verbaast me dat je niemand hebt aangereden ofzo:P wahaha ik zie het al helemaal voor me:P
    gewoon doen joh die "whale-shark tour" misschien maak je wel nog een blunder:P ga maar haai-worstelen:P

    groet jeroen

  • 30 Maart 2007 - 14:20

    Jasper:

    hoop dat die brandwond je hersens wat aantast.. aangezien je nog wel wat domme dingetjes laat gebeuren.. hahahaha wat een gast, auto rijden word wss ook niks!

    groetjes..~!

  • 01 April 2007 - 09:24

    :D:

    Shame on you albert!! ;)
    je krijgt het steeds weer voor elkaar he, om iets stuk te maken!
    doe in het vervolg wat rustiger aan! enne.. houd je nederlandse taal een beetje bij, anders kom je na dat jaartje australië niet meer aan de bak in nederland!

    Heel veel plezier verder nog he!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Coral Bay

Albert

Voor een uitgebreid profiel van mij: www.couchsurfing.com/albertbaarsma

Actief sinds 31 Okt. 2006
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 58106

Voorgaande reizen:

06 Juni 2009 - 30 Juni 2017

Tussen 2009 tot 2017

05 Juli 2009 - 02 September 2009

Liften --> Tamera (portugal)

06 November 2006 - 01 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: