got work! - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van Albert Baarsma - WaarBenJij.nu got work! - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van Albert Baarsma - WaarBenJij.nu

got work!

Door: Albert

Blijf op de hoogte en volg Albert

26 Maart 2007 | Australië, Coral Bay

Hey iedereen,

Jasper.... volgens mij ben je gewoon jaloers :P. eneh chick, sulvana, jij kunt nederlands lezen? Ik denk dat ik wel weet wie je bent ;). zit je toevallig in west australie? kom een keer langs coral bay :P. kun je m'n caravan bekijken...

wat betreft mijn foto's op www.4shared.com... ik heb gemerkt dat er wat meer mensen op mijn account zijn geweest dan ik origineel geplant had :P. maar alles gaat nog goed.. zolang jullie niks deleten... naja, here it goes.
login: albertbaarsma@hotmail.com pass: lotjekitty het is me opgevallen dat jullie allemaal foto's dowloaden van mij :P.. hmmm... misschien heb ik werkelijk een aantal fan's :P.

naja, genoeg bullshit, verder met m'n reisverhalen:

Vlak nadat ik klaar was met internetten zij die engelse "collen tegen mij: I don't think it's going to work, i rather travel alone...

Maar de 2 nachten in xmounth mocht ik nog wel ff met hem mee. en het plan was om naar coral bay te gaan.. om daar werk te krijgen... had eerder gezien dat daar genoeg werk te vinden was...

We zijn die middag gaan snorkelen in het national park, in ocean bay. Waar de vissen in groten aantallen mooi waren, het coraal mooi was, en de stoming erg sterk was... ook even colens snorkel set geleend, zonder flippers aan m'n voeten want die zaten hem zelfs zo krap dat ze zeer deden... en aan het eind zag ik zelfs nog een reef-shark... toen ben ik maar terug gezwommen

Het is trouwens verbluffend dat ik de mensen die de zelfde kant op reisden als mij, dat ik die steeds weer tegen kwam. Op het strand een aantal duitse meisjes, vanuit Denham, en een nederlandse die ik onmoet had in kalbarri, een geimmigreerde japanse... steeds een aantal zelfde mensen. erg leuk.

Die avond ging collen een aantal biertjes drinken, en ik vroeg naar bed...

Blijkbaar had collon een leuke nacht gehad want de volgende dag kende hij ineens een vlink aantal mensen. We zijn uiteindelijk met zijn auto met 2 australische meisjes, en die jappanner wezen gaan snorkelen. erg gezellig, weer in ocean bay, waar ik met schilpad heb meegezwommen. Daarna naar turquase bay, waar ik nog een haai heb gezien, en dit keer bleef ik wat langer in zijn buurt (ze waren blijkbaar niet gevaarlijk.) die haai was trouwens ongeveer zo groot als nick :P. naja.. iets kleiner

Terug gegaan, en 's avonds wezen minigolven. Ook was collen een andere engelse tegengekomen die blijkbaar de volgende dag naar coral bay ging, en ik kon wel een lift van hem krijgen. Maar eerst zijn we 's ochtens nogmaals wezen minigolven (niet erg spectaculair, maar erg gezellig) werd trouwens 2 keer 3e...

Dus daarna meegegaan met deze engelse waarvan ik nogsteeds niet de naam van weet... naja. Hij had een oude 40gig I-pod in z'n auto waarmee ik de hele reis (van 1,5 uur) mijn favoriten op heb geluister... erg leuk. Nog gestopt bij een "termite hill" met een smily :) erin.

Aangekomen in coral bay, een kamer voor 1 nacht... en kwam er achter dat ik al mijn papierwerk had laten liggen in Xmounth.. gelukkig wou die engelse me wel ff heen en weer brengen nog die zelfde dag.. voor 40 dollar aan benziene :P naja, natuurlijk geaccepteert en ff in 3 uur heen en weer gereist.. heletijd gedj'd met die i-pod :P. Moet ff melden dat die afstanden me niks meer uit maken :P als ik terug ben in nederland zijn de afstanden ineens zo klein...

maargoed, terug gekomen in coral bay gelijk naar de bakker gegaan om me aan te melden voor een baantje, en gelijk een intervieuw gekregen, en gelijk mocht ik 's avonds terug komen om de eigenaar te ontmoeten.. die blijkbaar alleen 'snachts werkte. kon tussen 9 en 10 terug komen...

netjes om 9 uur terug... bakkerij dicht... Ondertussen wezen kaarten met die engelse en een andere engelse die ik ontmoet had in denham... en 10 uur terug gegaan..

Er was iemand, maar niet de baas... gewacht, gewacht... tog maar weer gaan kaarten.

11 uur terug, nog steeds niet, etc, etc,

om ongeveer 2 uur 's nachts, na lang wachten kwam die kerel een keer opdagen, ff de hand geschud, mocht eindelijk binnenkomen, en hij vroeg me: "when do you want to start?" , ik: "now?" ... " okey, start sweeping the floor" en heb die zelfde nacht daar 4,5 uur gewerkt... daarna was ik KAPOT. naar bed gegaan om 6 uur ofzo.. om 9 uur opgestaan

Moest nog iets regelen, hij (mijn baas) had namelijk caravans voor zijn werkers... en ben daar naartoe verhuist nog die zelfde ochtent nog m'n backpack er naartoe gesleept...

Waar ik verblijf doet je echt denken aan "trailer park boys" alleen allemaal wat meer opgeruimt. Toen ik daar aankwam was het een redelijke rotzooi, maar iemand genaamt duglass, of drugless, drugy dugy... heeft het allemaal netjes voor me opgeruimt...

Heb een klein 2 persoons bed, een bank, tv, airco(erg belangrijk hier), en een buiten gedeelte met een eigen koelkast :) en stoeltje... zoutwater Wc en douche zit ongeveer 6 stappen verder... ongeveer 2 min lopen van ongeveer alles in coral bay (het is een heel klein stadje)

Nog die zelfde dag wezen snorkelen, heb maar m'n eigen snorkel set gekocht, aangezien ik hier nu minimaal een maand verblijf om te werken...

Heb vandaag, zonet gewerkt vanaf 0:00 tot 10:00, dus 10 uur.

Heb gemerkt dat ik ben ingeroostert voor
de volgende week vanaf 10 uur 's avonds tot -. in het begin van de avond zal ik een groot deel van mijn tijd besteden aan het wachten op trevor, mijn baas.

Hele aardige kerel trouwens, Het werk is goed te doen, was een beetje moe, maar het is goed vol te houden... En het is erg gevarieerd! moet alles doen... en vanalles word in er gemaakt... brood, cake, croisants, donets, hamburger breads... al het brood voor heel coral bay word er gemaakt..., en de bakkerij is dus open +-23 uur per dag...

Heb al betaalt gekregen voor de eerste 4,5 uur, 63 dollar... waar 9 dollar vanaf getrokken was omdat ik een aantal dingen had gegeten/gedronken, betaal op die manieer de halve prijs voor al het eten... en kwam er te laat achter dat die drankjes normale prijs waren..

En heb hier een daar m'n vingers afgelikt vlak voor het schoonmaken van cake mix enzo...

Dus ga hier meer dan full time werken! ziet er naar uit dat ik misschien wel 70 uur in de week ga werken! CASH~~! eindelijk :). 's nachts werken... en overdag slapen :P.

Ga volgende week een keer een wat duurder tourtje doen.... het is namelijk het seizoen voor whale sharks.... de grootste vissen ter wereld (want de great wite walvis is een zoogdier) 15 meter ofzo...? en daar kun je dan mee zwemmen ;).

Ik vermaak me hier dus wel... En als iemand hier door west australie reist.. dan stop je tog door coral bay... kom's 's nachts bij de bakker.... :P

ik ga ff een slot voor m'n carvan kopen.. en dan zometeen slapen :P.... 12 uur 's middags tot 8 uur 's avonds... :P

Groetjes,
Albert

  • 26 Maart 2007 - 08:17

    Nick:

    "die haai was trouwens ongeveer zo groot als nick :P. naja.. iets kleiner"

    Verdomme Albert, Je moest eens weten hoeveel in gegroeid ben in de tijd dat jij weg bent. Ik ben inmiddels 2.02... Schandalig... :P

    Ook moet je me dit uitleggen:

    "ongeveer 2 uur 's nachts, na lang wachten kwam die kerel een keer opdagen, ff de hand geschud, mocht eindelijk binnenkomen, en hij vroeg me: "when do you want to start?" , ik: "now?" ... " okey, start sweeping the floor" en heb die zelfde nacht daar 4,5 uur gewerkt... daarna was ik KAPOT. naar bed gegaan om 6 uur ofzo"

    Je begon rond 2 uur, werkte 4.5 uur lang en lag in bed om 6 uur? Hoe krijg je dat voor elkaar, want je zou moeten werken tot half 7:P Of werk je soms in je bed ofzo?? Freak!

    ook wil ik je waarschuwen, Met jouw geluk word je vast opgegeten door zo'n haai... :P

  • 26 Maart 2007 - 16:43

    Chick :

    ohw my god you don't even now my name any more it is silvana not sulvana. it doesn't matter I still love you. I have all sow found work in the south side of sydney I work in a sport center. I really want 2 see you again I'am saving money now so I can go south my self. I hope I realy see you again.

    whit muts love silvana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Coral Bay

Albert

Voor een uitgebreid profiel van mij: www.couchsurfing.com/albertbaarsma

Actief sinds 31 Okt. 2006
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 58098

Voorgaande reizen:

06 Juni 2009 - 30 Juni 2017

Tussen 2009 tot 2017

05 Juli 2009 - 02 September 2009

Liften --> Tamera (portugal)

06 November 2006 - 01 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: