whale share tour, and work some more - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van Albert Baarsma - WaarBenJij.nu whale share tour, and work some more - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van Albert Baarsma - WaarBenJij.nu

whale share tour, and work some more

Door: Albert

Blijf op de hoogte en volg Albert

06 April 2007 | Australië, Coral Bay

Hello iedereen!

Ben dus aan't werk geweest in de bakkerij, en heb afgelopen maandag betaalt gekregen... ik kreeg voor de 81 uur die ik gedaan had 820 dollar!

Ik blij met 820 dollar.... wacht eens ff... 81 uur 820 dollar is slechts 10,1? dollar per uur! dus ik terug naar warren(m'n baas) en zij wtf. hij mij uitleggen dat ik 14 dollar per uur kreeg, en dat hij daar tax over moetst betaalen, en pensioen fonds ofzo... en wat ik kreeg bleef daar van over... ik klagen, en toen zij warren " here is 80 dollar to shut you up". Okey... en het bleek ook dat hij mijn accomodatie had betaald... en ik 18 dollar aan dingen had gegeten die week :P.

Dus uiteindelijk is het 900 geworden + 75 aan accomodatie, en 18 aan eten :P (ik eet ongeveer het dubbele daarvan gratis.., en het is halve prijs.)
dus dat is al iets meer dan 12 per uur..

Anyway, ik met m'n geld gelijk naar die whale shark tour.. en kreeg zelfs 40 dollar korting :)... 310 dollar.

De volgende ochtent was het dan zover, nadat ik 8 uur gewerkt had, nam ik mijn kussen mee en ging ik die tour doen... en ook proberen te slapen terwijl de boot zocht naar die whale sharks.... dat was temiste het idee.
Maar ze hielden me eerst maar eens wakker met een koraal snorkel tripje aan de grens van het koraal riff. Waar het koraal een soort muur formt waar grote haaien niet langs kunnen, en het houd de golven tegen (en het dus veilig maakt om te zwemmen) Heel bijzonder...

Daarna wou ik daar ergens benededeks gaan slapen, maar dat mocht niet als ik zelfs maar een beetje vochtig was.... en heb daar de hele dag niet kunne slapen. Dus maar tussen de 20 toeristen gaan slapen... 4 uur later wakker geworden, toen ze die beesten nogsteeds niet hadden gevonden, maar ze hadden een aantal gezien... keep hope alive.. Ook een famillie dolfijnen gezien die prachtig met die boot mee zwommen, gingen "surfen" op de golven die de boot maakte. lijp.

En toen eindelijk , om half 5 ofzo, een whale shark... een kleintje, (slechts 5 meter) maar goed... ik kon hem van boven water niet zien... maar we gingen tog snorkelen... attans.. in 2 groepen. En met mijn geluk zat ik in groep 2, en heb ik die whale-shark maar 1 keer kunnen zien, voor ongeveer een halve minuut...
wauw........
Maar echt minimaal van wat ik van die tour verwachte... a young whale-shark.. en maar voor 1 keertje een halve minuut.... terwijl ze aant praten waren om 90 min rond dat beest te hangen.... en 15 meter...najaa..

Die zelfde avond zou ik nog terug naar werk gaan.. maar er ging iets mis met m'n wekker en werd wakker om half 7 (inplaats van 0:00)... het was oke... warren was een beetje pissig die dag... vooral toen ik een mix verprutste... (INSTANT custert mix, Not custert mix) En de dag erna maakte ik het nog erger, (spounge FLOUR, not Spounge MIX) damn dyslextie, engels.. wtf.. ongeveer 20 kg verprutst op die manier...

Ondertussen was zijn nacht werker "kim" waar ik jullie vergeten over ben te vertellen... lijpe kerel, 50 jaar oud, doet alsof ie 25 is..." ging terug naar Xmounth om daar tourguilde te spelen, voor wat meer geld.... Anyway,
Ondertussen al 4 nieuwe werkers, 1 duitse, een zweeds, en 2 franse meisjes ;).

Naja, 't gaat door. door die tour heb ik dus wat minder gewerkt, slechts 48 uur in 5 dagen ;)... woa, 't is al vrijdag, tijd gaat snel. :)

ehm, thats it i guess...

Groetjes,
Albert

  • 10 April 2007 - 03:07

    Albert:

    werk werk werk werk werk... niks gebeurt.. reacties?

  • 12 April 2007 - 17:04

    Veroniek:

    Hee albert!
    Alles goed?

    Wat gaaf dat je in Australië zit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Coral Bay

Albert

Voor een uitgebreid profiel van mij: www.couchsurfing.com/albertbaarsma

Actief sinds 31 Okt. 2006
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 58109

Voorgaande reizen:

06 Juni 2009 - 30 Juni 2017

Tussen 2009 tot 2017

05 Juli 2009 - 02 September 2009

Liften --> Tamera (portugal)

06 November 2006 - 01 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: