Het laatste.. macau - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Albert Baarsma - WaarBenJij.nu Het laatste.. macau - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Albert Baarsma - WaarBenJij.nu

Het laatste.. macau

Door: Albert

Blijf op de hoogte en volg Albert

11 Juli 2007 | Hong Kong, Hong Kong

Hey iedereen,

het is dan zo ver.. de laaste dag van m'n reis is hier.. de laaste momenten, de laaste verhalen... vertel ik hier op het vliegveld van hong kong ;).

Want ik heb de laaste dagen niet alleen maar stil gezeten.

Ik ben samen met die kiwi (NZ-kerel) uit m'n kamer naar een portugese colonie temidden van de hong kong eilanden geweest: macau. En om daar te komen moet je de een turbo-jet nemen.. een boot met een boing (vliegtuig) moter.. en je moet je paspoort laten zien; en je krijgt een stempel, departure card; alsof je naar een ander land gaat :P. echt grappig.

dus daar een stempel van gekregen, een uurtje met die supersnelle boot, die bijna boven het water "vliegt" zodat je geen last heb van wilde golven.

Aangekomen in macau.. het is echt een raar plaatsje, het eerste wat je ziet zijn casino's, een geboude vulcaan, eneh.. hong kong stijl flats. Maar macau is allemaal net wat rijker, maar het verschil is er nogsteeds net zo groot in hong kong.. met wat portugese invluentie... zoals straatnamen en info bordjes in portugees en chinees.... geen engels.. ze zijn er ook net wat minder engels sprekent...

anyways. die kiwi kerel wist wel waar we moesten zijn; en we zijn naar een paar kerkjes, een oud portugees fort, een ruine van een cathedraal ofzo.. en.. een beetje verdwaald in de achterstraatjes

en dat is echt wat anders.. waar je oude chineesjes een beetje ziet rondhangen, en een heleboel scootertjes... winkeltjes waar ze de grootste rotzooi verkopen... echt chinese cultuur :P

en bussen die je laten staan als je niet snel bent :P. was nog best lastig uit te vogelen welke bus we moesten hebben.. maar 1 of ander oud chineesje wou wel hebben, en omdat ik wel wist wat het handsingaal voor "6" is.. met geluk.. dus.. konden we de juiste bus nemen naar 1 of ander 500 jaar oud boedistich tempeltje. en dat was precies wat het was.. heel mooi/interessant.. Maar voor we dat vonden liepen we eerst een heel eind om, omdat we een busstop te laat hadden genomen.. dus waren weer beetje verdwaald, maar is wel goed gekomen. en dan zie je nog eens een aantal grappige vaage winkeltjes

Na het tempeltje te hebben geinspecteert rondgedwaald naar de casino's.. dat is wat we dachten idd... maar de kiwi leide mij blijkbaar naar de grootste straat daar... naja, weer omgelopen dus, en uiteindelijk als nog naar die grote casion's gelopen... onderweg nog naar een locale supermarkt geweest.. 't is daar allemaal net wat anders hea :P.

eneh.. daarna.. een chinees casiono ingestapt! Alles chinees, niemand die engels praatte.. maar was wel leuk om te kijken ;).

Daarna naar een ander casiono: een giga groot, aan een 5 sterren hotel vast... en wij gingen daar naar binnen in korte broek en sandalen... :P echt sjiek.. grandos.. en te duur om te spelen. maar was een ervaring om daar rond te lopen..

daarna naar een kleiner casiono, waar ik uiteindelijk blackjack heb gespeelt samen met die kiwi, voor inzet 50... *2...1 gewonnen, 3 verloren en ben zo 100 dollar kwijt geraakt :P die dealer had 2 keer blackjack in 4 potjes! net mijn geluk..

naja, daarna nog ergens wat proberen te eten.. maar dat lukte niet zo goed zonder engels te praten, en we wouden ook weer niet helemaal random wat proberen, dus bij een volgend restaurantje van een engelse menu kaart wat geprobeert.. was best lekker!

daarna terug gegaan... weer een stempel in m'n passpoort en alles..

volgende dag.. veels te laat opgestaan, en maar gaan shoppen rond causwaybay, en later naar jordan gegaan, weer naar de tempel street markets. waar ik later, omdat ik wou pinnen, verdwaald ben geraakt, en helemaal in de lady-street markets, 3 bloks verder ben terecht gekomen.. naja... een bult troep gekocht :P

en vandaag was ik weer wezen shoppen, ook onder anderen naar een computer-center ofzo geweest waar ik uiteindelijk wat heb gekocht.. maareh.. de i-pod phone komt daar pas 6 maanden later uit... dus kon ik niet kopen :( en verder loopt hong kong volgens mij niet voor op europa! damn...

's avonds terug gegaan en nog wat gegeten naast het hostel waar ik zat.. daarna terug gegaan en nog ff wat gepraat met de mensen daar, m'n tas verder ingepakt.. en een bus genomen naar het vliegveld... het hong kong avontuur is voorbij....

Duseh

De Groetjes uit Hong kong!
Albert

P.s. ik zet nog wel een afsluitent bericht als ik terug in nederland ben..

• 11 Juli 2007 - 14:54

Nick: