dagjes in hong-kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Albert Baarsma - WaarBenJij.nu dagjes in hong-kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Albert Baarsma - WaarBenJij.nu

dagjes in hong-kong

Door: Albert

Blijf op de hoogte en volg Albert

09 Juli 2007 | Hong Kong, Hong Kong

Hey iedereen,

Goeie tip mam, dierentuin... ik zit nu op Hong-kong island, en ben vandaag al naar het andere grote eiland geweest :P en morgen naar weer een ander eiland.. eh..

Naja,
de avond na m'n laatste berichtje ging gelijk naar bed... maar ik werd een paar uurtjes later wakker door de rest van de mensen die in m'n 6 bed dorm zitten... Heele aardige mensen: een NZ kerel die net een jaar als engels leraar in FR heeft gewerkt, 2 candesen, een duits meisje, en een engelse, en die wouden nog wel ff praten om 3 uur 's nachts..

hele andere instelling hier dan in australie; hier willen ze wel vanalles bekijken, rondtouren, de tourist uithangen... das wel beter dan de luie ozzy stijl :P.

naja, ben ondanks hun geklets in slaap gevallen, volgende ochtent 11 uur wakker.. iedereen was weg.. kwam buiten, zat die americaan van de avond ervoor daar te internetten, hey dude, wanne go somewhere?

Ben dus met hem meegegaan, hij wou 1 of andere eiland.. wat het vaste land bleek te zijn om daar naar tempel street te gaan.. maar het maakte eigelijk niet zoveel uit wat we deden

We namen de metro ("M-T-How" in chinees)om naar "central te gaan", maar ik dacht dat we wel een paar stops eerder vanaf "causeway bay" een ferry konden nemen.. daar aangekomen bleek dat we in central moesten zijn.. tow.

naja, opnieuw met de metro naar central.. vanaf daar naar de ferry--depost gelopen, en daar een HK$2.2 ferry naar het vaste land.. (deel HK$ door 10.. dus 22 ct)

dus.. vanaf daar beetje rondgelopen, uitgekomen bij avenue of the stars.... de hong kong'se film sterren.., onderander handafdruk van jacky chan, en standbeeld van bruce lee..
vanaf daar gingen liepen we, steeds rondvragend waar het history muzea was.. onderweg nog langs een aantal winkeltjes geweest.. waaronder..

Ik wou een goedkoope 2GB voor m'n camera.. dus dat soort winkeltjes af geweest.. en ben trouwens m'n scheerapparaat kwijt geraakt.. dus die kon ik net zo goed ook nieuw kopen.. dus.. die americaan was net een maand in china geweest een wou altijd een "bargen price" , dat scheerapparaat was.. 420, en die 2GB was .. 200.. hij regelde.. bijde bij elkaar 525.. en ik heb dat afgerond naar 500 :) (50 euro)
best wel lijp zo handelen ;).., anders.. naja, daar ergens ook nog wat gegeten, gekke honkongse.. ik weet niet wat 't waren... was wel lekker :P

naja, daarna uitgekomen bij het geschiedenis muzea.. $10 dollar entree ..hehe... Hong-kong staad trouwens los van china.. en daar zijn ze heel trots op.. en dat lieten ze best wel blijken in dat muzea..
er waren wel een paar interessante dingen..

na het muzea totaal te hebben geinspecteert naar jorden: om op tempel street de Night;markets te inspecteren, maar was beetje vroeg, dus weer wat gegeten in 1 of ander restaurant, eten is trouwens heel goedkoop, makkelijk $30(3 euro) voor bord vol met iets..

daarna dus naar die night markets.. een lange bult stalletjes die allerlij dingen te koop hadden.. en prijzen waar je mee kon spelen.. grappig.. special price, $48! 40?.. 42? en dan loop je weg.. 40! 40!.. no thanks.. 35! 35! best wel grappig :P.

daar een tijd rondgedwaald, en toen terug naar central, want daar is de party place: "lan kwai fong".. waar je een bult touristische bars hebben.. maar we waren wat vroeg voor uitgaan, dus gingen we maar opzoek naar een.. masage

en die vonden we ooknog, ergens, op een 4e verdieping in een semi-verlaten staat, was een heel net massage gebeuren.. we gingen de whole-body massage doen die op de prijslijst 215 p.p. voor 50 min... die americaan heef geregeld voor 175 ieders :P. wat een kerel..

Daar ook een douch genomen.. want is echt warm en vochtig in hong kong... na een hele dag ronddwalen..
dus schoon een massage gekregen van 1 of ander hong kongs meisje in een prive kamer.... maar dat meisje sprak geen engels..
op gegevent moment kietelde het best wel, zij ik zoiets als "hehe, en ze snapte het totaal niet... ik probeerde haar uit te leggen om gewoon door te masseren.. maar ze wou de kamer uit ofzo.. kwam terug met? zeep? huh? .. bleek massage oli te zijn.. naja, ben ingeolied :P.. heb nog nooit eerder zo'n massage gehad.. maar had niet het gevoel dat het helemaal proffesioneel was... tog besttt wel relax :).

die americaans was blijkbaar wezen flirten met zijn masseuse.. want hij kon beetje manderijn(algemeen-chinees) praten... en had het nummer gekregen van die chick :P. gekke americaan, moest haar om 12 uur terug bellen.

Natuurlijk had hij geen cell-phone, dus die moest om 12 uur geleend worden.. en niemand nam op.. na 5 keer proberen gaf hij op, en gingen we maar die barretjes proberen..

Ondertussen waren we trouwens steeds bier aant halen bij de "7eleven" 12 tot 20 $ voor een half lieter bier.. die we ook hadden megenomen bij een tai restaurantje daar, en daar onder het eten.. dat eten van mij daar was veeels te hot.. hebben opgedronken.. . je kunt nog net niet biertjes meenemen naar de barretjes daar.

Die americaan hield er trouwens van om tegen random mensen te praten, en dat hebben we ongeveer de rest van de avond gedaan.. maar jammer voor hem hebben hong-kong meisjes de vreemde gewoonte om misterieus te verdwijnen.. hehehe.

en om.. 2 uur had ie geen zin meer, en was ik wel beetje moe. dus een richting op gelopen.. en uiteindelijk een taxi terug genomen voor.. 35 $. verdeelt..

vlak voor het hostel nog ff gepraat met wat randoms die daar woonden, en nogmaals geprobeert dat maseurtje op te bellen, en dit keer lukte hem dat, blijkbaar was haar batterij dood gegaan.. en ze gingen de volgende ochtent samen wat doen ofzo.. naja, ben blij voor hem.. :P en die kerel gaat morgen weg.. en hij heeft nogsteeds m'n scheerapparaat in z'n tas zitten.. hmmm..

naja, vandaag was.. ook wel interessant

weer om 11 uur wakker, waar alleen nog die NZ kerel nog wakker in z'n bed lag, en ben uiteindelijk met hem richting central gegaan, waar hij "the peak" wou gaan bekijken.. en ik naar "lantau island" om daar de Big buddah te bekijken. Dus weer met de ferry.. best lang, half uur.. en daarna een bus.. ook lang.. , dat eiland is het grootste eiland hier, maar niet zo bebouwd, en best wel berg achtig, constand heuvel op en af, en best wel veel bomen, mooie uitzichten dus.

Aangekomen bij het busstation daar ff rondgekeken bij de souvenier shops.. en daarna.. waar is big budah... keek omhoog.. ohw, daar, echt, dat ik die ff gemist had..

een 87 feet, als je naagaat dat ik 6.6 feet ben.. 87 feet grote budah ;). die daar bovenop een berg uitkijkt over had dorpje beneden. wonderful. heel vredig. Daar een.. best lange trap omhoog genomen
en daar kon je onder de budah.. budah zat op een soort plato in de form van een giga bloem.... onder de boedah kon je religieuse teksten bewonderen, en geschiedenis van budah, wat enlightment is enzo... best wel interessant, daar 3 verdiepingen van, en dan kom je vlak onder budah uit, je kunt budah niet beklimmen...

Naja, terug naar beneden, daar nog ff gezeten, en een gratis shuttel bus naar het dorpje daar, echt 1 min.. en daar kom je in een gek dorpje met een aantal souvenier winkeltjes die ik allemaal heb bewonderd, en heb nog wat gekocht voor $55 , omdat ik dan een gratis bus terug kon krijgen... een bus naar?

duseh, interessant, kwam met die bus terecht in een groot shopping center, waar ik, omdat ik niks te doen had en wou dat 't nacht was, naar de bios ben geweest, shrek 3, met chinese ondertiteling :P. (50$).

dus 's avonds wou ik de ferry terug nemen.. maar dat kon ik niet vinden.. daar beetje rondgedwaalt tussen al die westerse winkels met hong kong staff, waar je marko-polo shirts kan kopen voor.. 350$.. ik weet 't ook niet..
naja, daar buiten iemand gevraagt naar ferry, echt 10 mensen reageerden ferry? ferry? whoa.. i dont know? boat? Aaaaah boat jes boat :P. no boat here, take M-T-How okey, where, there.

dus moest met de metro terug, naja, heele aardige mensen dus, maareh. bye.

ehm, terug gegaan met de metro, en omdat ik tog moest overstappen op central, nog ff langs de barretjes gegaan, en wat sushi gegeten in japans restaurantje.. I like sushi... echt lekker, maar wat duurder dan noodels :P

daar bij een barretje werd ik uitgenodigt door 2 candese meisjes om bij ze te zitten, omdat ik er verdwaald uitzag.. heel aardig van ze :P, dus tot 12 uur beetje rond hun gehangen, niks gedronken, terug gegaan met de metro, mijn stadsion gemist, en zo'n beetje de laatste metro terug genomen naar waar ik moest zijn..fortress hill.


Ben trouwens best wel careless wat betreft eten en drinken kopen. heb zo'n octupus card, met 100 dollar credit per dag doe ik alle transport, en zo'n 10 drankjes, snacks, ijsjes, en wat kaugum ofzo.. al die dingen zijn zo goedkoop... 5$ voor een magnum! :). wat nau ongezond..

naja, hier terug in het hostel zit ik alweer veeeels te lang te internetten, en moet nu echt eens een eind maken aan dit verhaal.

morgen ga ik naar... ik denk lamma island, een portugese colonie daaro.. met de mensen uit m'n kamer.. als ze me wakker maken... komt wel goed

naja, groetjes
albert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

Albert

Voor een uitgebreid profiel van mij: www.couchsurfing.com/albertbaarsma

Actief sinds 31 Okt. 2006
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 58100

Voorgaande reizen:

06 Juni 2009 - 30 Juni 2017

Tussen 2009 tot 2017

05 Juli 2009 - 02 September 2009

Liften --> Tamera (portugal)

06 November 2006 - 01 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: