Estoy en mexico - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Albert Baarsma - WaarBenJij.nu Estoy en mexico - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Albert Baarsma - WaarBenJij.nu

Estoy en mexico

Door: Albert

Blijf op de hoogte en volg Albert

10 December 2007 | Mexico, Mexico-stad

Hey iedereen,

Link naar mijn

Er is weer veel gebeurt sinds mijn laatste berichtje, maar het belangrijkste is dat ik nu in mexico ben..

Ben net terug gekomen van een geweldig mooi wit strand, waar ik de hele dag heb gechilled, en op de terugweg hier een koude coconoot heb gedronken en daarna hier in dit kleine chille hostel die heb gegeten... Gisteren een geweldige argenteinse maaltijd gegeten en gezien dat het voetbal team van Cancun de hier nationale finale had gewonnen... en daarna was het natuurlijk feest ook hier.. grappig al die blije mexicanen :P.

Maareh, Is een klein plaatse, waar het vooral gaat om het strand, en de maja ruine Tulum ook hier. die bekent staat omdat het een maja stadje was aan het strand.. Echt een mooi strand trouwens ;)

Maargoed, ik heb alles hier al gezien (in 1 dag) dus ga ik morgen een bus nemen naar Belize City, waar ik vanuit daar een watertaxi kan nemen naar de eilanden daar... ;)



Dat was ff kort de situatie van de afgelopen dag ;) nu de afgelopen 2 weken:

Ben dus na nog op een couch te hebben geslapen, uiteindelijk bij patrice, alexander, marko, en steeds bij myriam geslapen (zie couchsurfing.com nog een paar keer uit geweeest, mijn loon strookje opgehaald, en het naar mijn nederlandse bank laten sturen (niet zo makkelijk als het lijkt..) mijn spullen weer verzameld, gitaar achter gelaten bij myriam(koop een nieuwe.. ergens) en richting madrid met een bus!

In de bus nog spaans geoefend door met een catalaans jongetje te praten, en mijn nieuwe repatoir aan magische trucs geoefends :P.

8 uur later aangekomen in madrid, na van een paar meisjes in het spaans de weg te hebben gevraagt, ben ik bij de juiste metro terecht gekomen...
En toen ik daar ter controle ff iets vroeg aan een jonge daar werd ik uitgenodigt voor een feest van een paar studenten, en natuurlijk moest ik daar naartoe...
Dat was lijp, gewoon in een apparatement, stuk of 40 `Erasmus` studenten, veel internationale... Daarna gezamelijk uit gegaan naar 1 van de grotere discotheeks in madrid... was echt lijp.... Daarna nog een spaans meisje thuis gebracht.. Het werd al licht tegen de tijd dat ik terug ging naar mijn hostel.

Goed, de dag erna een beetje sight seeing in madrid.. en de dag daarna op het vliegtuig en 12 uur later kwam ik aan in cancun...

Ondertussen had ik weer via couchsurfing weten te regelen dat ik bij een mexicaanse famillie kon verblijven, dus aangekomen, ik de slecht engelse directions volgen.. en uiteindelijk aangekomen bij die famillie in cancun..

Hele aardige mensen ;) Heb traditioneel mexicaans gegeten, (best pikant :P) ben nog naar een film geweest met de dochter en wat vrienden van haar... en de dag erna was toevallig de vader jarig, en een stuk taart gehad... dat was gezellig, en natuurlijk mooi om te zien hoe die mexinanen leven (niet veel anders.., warmer weer, siesta is normaal.. en ze drinken tequilla als liquer, (langzaam, puur, zonder zout, citroen) om 3 uur 's middags.. verder spreken zij engels ongeveer net zo goed als wij nederlanders ;) (vooral de jongere generatie spreekt gewoon goed engels, en gebruiken zelfs als ze spaans spreken soms engelse woorden ;) )

Maargoed, ik wou een mooi strand, dus ben ik naar tulum gegaan.. en zo is dit verhaal compleet..

Wees alsjeblieft niet te jaloers.. een nadeel hier is eeh.. het is tog allemaal niet zooo goedkoop, vooral in zijn de prijzen maar net iets goedkoper dan in barcelona... en tulum is.. goedkoper.. blijft Toeristich.. ookal is toerisme nog nieuw hier

oke.. 1 euro= +- 14 pesos, 20 pesos is een biertje hier in een restaurant..

Maargoed, ik heb genoeg verteld, ik ga maareens wat eten hier ;)

Groetjes uit Mexico
Albert


Trouwens, hier is een Link naar mijn couchsurf profiel:
http://www.couchsurfing.com/mapsurf.html?SEARCH[skip]=0&view=detail&sid=8534f39e229eafca878e9073537eb256

(ik weet, veels te lang.., je zou eigelijk naar de naam Baarsma moeten zoeken op couchsurfing :P) verder ben ik ook op facebook met mij email adres: albertbaarsma@gmail.com

  • 11 December 2007 - 13:35

    Psycologist:

    I think you need to visit me soon..

  • 14 December 2007 - 18:42

    Sven:

    ik zou zeggen hug on

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Mexico-stad

Albert

Voor een uitgebreid profiel van mij: www.couchsurfing.com/albertbaarsma

Actief sinds 31 Okt. 2006
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 58063

Voorgaande reizen:

06 Juni 2009 - 30 Juni 2017

Tussen 2009 tot 2017

05 Juli 2009 - 02 September 2009

Liften --> Tamera (portugal)

06 November 2006 - 01 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: