werken --> terug in sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Albert Baarsma - WaarBenJij.nu werken --> terug in sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Albert Baarsma - WaarBenJij.nu

werken --> terug in sydney!

Door: Albert

Blijf op de hoogte en volg Albert

28 December 2006 | Australië, Sydney

Hey iedereen!

Ten eerste wil ik iedereen alsnog fijne kerstdagen wensen.. (ik weet dat ik daar laat mee ben, excuses daarvoor...) En alvast een gelukkig nieuwjaar!

Terug naar mijn avontuur:

Sins de laatste keer dat ik hier wat heb neergezet zijn er natuurlijk weer een heleboel dingen gebeurt.. ik zal gewoon beginnen bij het begin.

Na een dag vrij te nemen en elke dag op de joblist te hebben gestaan, kon ik eindelijk weer een baantje krijgen! een baantje in gardening, samen met Roth, uit Chilli. Ik moest werken voor John Fairfax. Hij was zelf bezich geweest een tuin op te ruimen en moest het afhebben voor kerst, en daarbij had hij hulp nodig.Het eerste wat ik moest doen noemde ik: Trowing shit in a machiene. Ik moest tuin afval in een machiene gooien die het versnipperde, in mootjes hakte. tot mulch.
het wass idd rotwerk want het stof dat daar bij vrij kwam ging overel zitten.. in m'n neus mond.. ogen, oren.. heel vervelend, en daarbij liep de machiene ook fast door het natte spul dat ik er in moest gooien..

Volgende dag moest ik er nog tot 1 uur mee doorwerken... en daarna hadden we al het tuinafval omgezet tot mulch... en dat was echt een heleboel...Maar na de lunch mocht ik gelukkig andere klusjes doen.. (een schuur opruimen, kiezelstenen schoonmaken, bladeren opruimen, ect.)

Ondertussen praate ik veel met John, is blijkbaar een soort onderzoeker van de oceaan, en kijkt daarbij onderanderen biologische, economische en sociologische effecten van het uitsterven van fissen. Deze John heeft echt een heleboel info over de oceaan, en hij vertelde mij ook dat hij dit probeerde te vertellen aan de politiek, en de media... maar die wouden er niks van weten. Maar hij heeft ook een project gedaan waarbij hij deze info vertelt heeft aan 500 scholen in australie. En de scholen betalen hem hiervoor.
Verder kreeg ik ook contact met de spaans pratende Roth, die niet goed engels praate.. Ik leerde een beetje spaans van hem.. hij een beetje engels van mij :).

De dag erna moesten we alle mulch gaan versprijden, de tuin netjesmaken. En daarna was de hele tuin gedaan.. en was En ohwja!ik had ook een windsurf Bord gekregen!(waar ik later niksmeer mee heb gedaan. zat ik weer zonder werk.. dacht ik.

volgende dag nam ik een dag vrij, ben naar het strand geweest.. verder niet veel gedaan
die avond besloot ik laat op te blijven.. ik moest weer gaan wennen aan laat opblijven! feesten! Dus ging ik naar lui uit het hostel... die bezich waren met een spel. en ik hoor: ....and evryone closes their eyes... (iedereen ogen dicht) een soort sprookjesbos versie van Mafia! hunters vs the wolves + cupido + the witch + little girl (she's Hot!!) volgens mij een Franse versie ofzo.. we speelden het met 10 mensen, echt laggen... die avond tot 2 uur opgebleven ofzo.

Volgende ochtent werd ik om 10 uur wakker gebelt Door John. Hij had weer werk voor mij. hij ging me over een kwartier ophalen en zou me dan ontbijt geven.. Toen hij na 15 min voor het hostel stond had hij nog een extra persoon nodig. Aangezien ik Roth niet terug kon vinden, liet ik Malte meegaan werken. De Duitse jongen waarmee ik de avonden ervoor was gaan basketballen. (hij is best goed! maakt 3 punters als een maniac)in 1 vs 1 had ik geen kans(op m'n slippers... :P)

Maargoed. Mocht die dag hout verplaatsen En mocht later in de regen een boot gaan schoonmaken. was heel makkelijk werken. En had natuurlijk weer een bult geld verdient!
Die avond was Kerstavond. Ookal was ik daar die avond niet zeker van.. Alle uitgaansgelegenheden waaren blijkbaar dicht ofzo en iedereen was dronken aan het worden zonder reden ofzo... gewoon ouwhoeren! ik snapte het ook niet, maar het was gezellig.

volgende 2 dagen Kerst. Dagen dat ik eenkerst diner heb gehad voor 50 mensen.. waar niet genoeg eten was. Maar was wel gezellig, en iedereen ging verbazingwekkend vroeg naar bed.. 22:30 ofzo. deze dagen heb ik vooral op het strand doorgebracht.. ;) probeer steeds te *body surfen.

Maargoed, de ochtent na kerst werd ik weer opgebelt door John: are you doing anything? no? lets drink some coffy.en dat deed ik toen. Tijdens het koffie drinken vertelde hij mij dat hij in een garage in sydney mocht verblijven! en dat er een bed over was waar IK in kon slapen! Ik moest ff m'n spullen in gaan pakken, en dan zou hij me over een uur komen ophalen! Dus ik terug naar het hostel, en snel mijn spullen inpakken. En tot mijn schok kwam ik er achter datde receptie dicht was en dat ik niet kon uitchecken. Uiteindelijk heb ik dat laten doen door julian, die me later een SMSje stuurde dat ik nog 119 dollar van hem krijg.. en dat klopt wel ongeveer. Verder afschijt genomen van de verschillende mensen, en ook de rest van mijn eten weggegeven. Ondertussen stond John al voor de deur.. hij moest op mij wachten, want ik was nog afschijt aan het nemen van iedereen...

En toen ben ik met hem meegegaan in zijn ouwe blauwe combi-busje. Terug naar sydney! ditkeer naar "rose bay", het villa gedeelte van Sydney.Onderweg werd ik no9g gebelt door mijn moeder, die belde vanuit india. Ik kon haar nauwelijks verstaan. maar we hadden gewoon een Lang gesprek.

Vervolgens aangekomen in Rose-Bay, zit in de garage van een villa met een jaquzy en zwembad. Maar is niet de bedoeling dat ik te veel gebruik van het huis maak.. De bwoners zitten in Palm beach, de plaats waar ik de laatste dagen in avalon had gewerkt. En ze komen terug voor Nieuw jaar. Ik blijf hier tot en met Nieuwjaar, en daarna vertrek ik samen met John naar Byron bay.

Ondertussen ben ik informatie aan het verzamelen van John. Die man heeft zoveel te vertellen! Maar hij wil dat IK zijn manager word, Dat Ik deze informatie op de markt ga zetten. We gaan als het schooljaar weer begint hier weer scholen langs. Hij heeft me 30% van zijn winst aan mij belooft.... Ik ga jullie nog een keer uitleggen wat het allemaal is enzo.. het is te veel om oop deze site uit teleggen. Hij heeft meook gevraagd om een site op te zetten om een deel van zijn info op te zetten: om reclame te maken voor zijn informatie. Deze site wil ik laten maken door mijn lieve broer Rein ;)die ik nu ff een mailtje ga sturen.

Ik ben trouwens samen met Johnnaar de grootste biepp in sydney gegaan.. Waarschijnlijk de grootste biep in Australie...En we konden Geen informaite vinden over het onderwerp war john zoveel informaite over heeft.! Deze informatie heeft mogelijkheden voor Jobs in the regeneration of wild Fish Stocks. An other inconvienent truth: Emty ociance. Fish Deplution because of too much Protiene. Ook heeft hij rechten om een Submarine Railroad te bouwen.. hij heeft er alleen de 50 mil niet voor... Verder probeert hij het 3e wereld land "sulamon Islands te helpen door ze Complete Protine in hun eten te krijgen. Die mensen eten alleen rijst en aardappelen! geen vis en vlees! Seagrass provides Food en Neutrision for Fish. Algen zijn het seagrass aan't eten omdat er teveel protine in het water zit.
Het is verbazingwekkend hoeveel informatie over de oceaan genegeerd word door politiek.. en media. Er zijn Wereld problemen die John probeert op te lossen... en hij wil mijn hulp!

Voor mij is dit een avontuur. een avontuur met potentie! Ik zie wel of het werkelijk wat word. Wat ik heb te verliezen? ;)

Mijn planen zijn dus hier nieuwjaar te vieren, en dan direct erna naar byron bay, surfers paradise, te gaan(+-15 uur Noord van sydney.). John mag daar weereens heel goedkoop in een garage verblijven, en er zal wel weer een bed over zijn ;).

Wens me suc6!
groetjes,
Albert

• 28 December 2006 - 12:22

Jeroen:

heey albert,
    vet man eindelijk baantjes waar je werkelijk wat aan hebt;) maar je moet je niet zo makkelijk laten inmaken door een DUITSER!!hou de eer van je land hoog man! en van jugglers;)
    hoe gaat het met je dikke kin dan?

dus je zit opgescheept met een ouwe knakker die steeds over vissen praat...saai! als het een vrouwelijk foto model was dan zou ik jaloers zijn geweest;)

groet jeroen

• 28 December 2006 - 20:47

Jasper:

GODVERDOMME HEBBEN DIE AUSTRALIE'SE PIMPS JE NU OOKAL IN DE MACHT.. in die garage worden zeker illegale porno gemaakt hahahaha

en trouwens jeroen heeft gelijk.. beetje laten dissen door een kut mof.. GA VISSEN VANGEN WAHAHAHAHAA

ciao i wish you luck;)

trouwens nog een gelukkig nieuwjaar.. HOU VAN JE ALBERT..!!!

• 03 Januari 2007 - 18:25

Loes: