On the road - Reisverslag uit Sydney, Australië van Albert Baarsma - WaarBenJij.nu On the road - Reisverslag uit Sydney, Australië van Albert Baarsma - WaarBenJij.nu

On the road

Door: Albert

Blijf op de hoogte en volg Albert

05 Januari 2007 | Australië, Sydney

hallo iedereen :)

Nog gelukkig nieuwjaar iedereen! Sorry dat ik er pas zo laat mee kom, ik ben druk geweest...

Op oudjaars-avond ben ik 's middags door John richting Opera house gebracht.. we konden er met de auto niet helemaal heen.. alles was afgesloten, omdat het veels te druk was daaro. Laatste stuk gelopen, moest nog m'n rugzak laten controleren tegen glas en alcohol... maar dat stelde niks voor. Heb geprobeert Bart van de Australian backpackers te bellen, maar zijn telefoon was uit. Heb uiteindelijk met menno gebelt (je moet Zoo lopen) en blijkbaar zaten ze met een grote nederlandse groep in de botanic gardens, vlak bij het opera gebouw, met een geweldig uitzicht op de Harbour bridge. Blijkbaar zat die groep nederlanders (stuk of 20) er al vanaf 8 uur 's ochtens, en hadden ze een geweldige plek. En ze hadden natuurlijk alcohol meegesmokkeld in sprike en cocacola mixjes enzo. In de botanic gardens zaten +- 7000 mensen.. en het ging om 3 uur al dicht.. mocht vanaf dan niemand meer in.
Ik kwam ook een paar mensen tegen die ik kende: de engelsen uit het home-hostel, waar ik eerder zat. Ook sam was in de buurt, en die heb ik opgebelt (.. you sound pissed(drunk).... No, i'm Smashed) heel leuk ;). Sam en een paar andere engelsen hadden zich verkleed als romeinen, gewoon in een laken (why? -> Why not!) En ook zij hadden drank naar binnen gesmokkelt in sprite en cola flessen... laggen :). Andy was d'r ook.. en zowel andy als sam hadden ineens een vriendin :P.

Het eerste vuurwerk begon om 9 uur, en duurde ongeveer 15 min. Niet zo spectaculair als ik gehoopt had.. maar was wel leuk. Daarna ging ik weereens terug naar de engelsen, heb daar beetjegepraat met de home-sick nederlandse vriendin van Andy. beetje geouwhoert.. daar rondgelopen.. terug gegaan naar de nederlanders... en waar is m'n camera.. die was ik ineens kwijt! had nog foto's gemaakt van het 9 uur vuurwerk, Dus ik moest hem ergens zijn kwijt geraakt in die tijd ofzo..

Zoeken, zoeken zoekn.. nergens te vinden. vlak voor nieuwjaar maakte het me niks meer uit.. wou gewoon het nieuwjaar in zonder te klagen... 5..4..3..2..1.... BOOM, vuurwerk, net wat meer als dat van 9 uur ;).. jammergenoeg kon ik er geen foto's van maken. Heb nog wel geprobeert naar Nederland te bellen, maar Dat lukte niet.. de lijnen waren vol ofzo..
Iedereen daar gelukkig nieuwjaar gewenst, en daarna ook naar de engelsen, happy newyear, en toen zag ik dat Sam in eens een 5 megapixel casio camera had.. Mijn camera! Hij had super veel foto's zitten maken! Dus dat is tog nog goed gekomen :D ik was helemaal gelukkig! happy newyear!
Daarna zou ik met de engelsen naar een feest gaan... maar ben uiteindelijk in het home-hostel op het dakteras terecht gekomen, drinking goom.. En uiteindelijk om 6 uur 's ochtens naar het central-busstasion gegaan, en om 5 voor 7 een bus terug naar Avalon genomen. In die bus kwam ik de engelse kerel (Tim UK)tegen. En hij had me optijd wakker gemaakt(iedereen slapen in die bus.. ongelovelijk) voor de busstop in avalon.. daar naar het beach-hostel gegaan. en dat was nieuwjaar. Niet geslapen (naja. in de bus misschien een half uurtje) heb die dag trouwens geleeft van pinda's en alcohol en een klein beetje fast food .. niet echt gezond..

Daar gekomen naar mijn oude kamer gegaan, waar julian en david lagen te slapen. Heb van julian m'n geld terug gekregen, alemaal weer geregeld. ff iedereen gelukkig nieuwjaar gewenst.. en de rest van wat ik nog had achtergelaten in het hostel weggegeven/ opgegeten. En een keer om 12 uur John gebelt, die me vervolgens om 1 uur kwam ophalen om naar byron bay te gaan. Heb dus in die tijd ongeveer Niet geslapen. Nog koffie gekregen van keith, en een potje schaak gespeelt.. daarna opnieuw afscheit genomen... en met John meegegaan. Nog geluched, en om 2 uur vertrokken in Johns oude Toyota-combi.

Rijden, rijden rijden.. en ik slapen in die stoel die vol achterover kon. Om 5 uur werd ik wakker (john: are you awake? open your eyes, you gotta see this river here) gereden door mooie landschappen enzo.. zzzz... Om 7 uur een keer gaan eten; patat met burger... en om half 9 gaan camperen in een bush aan de kant van de weg. ik slapen in het busje, john op de grond in zijn grote rubberen bed met tendzeil eromheen bed. Die nacht ondergesprayed met anti mozzy spray.
Volgende dag om 7 uur weer verder gaan rijden. Die dag 3 stops gemaakt om vrienden van John te ontmoeten, 3 keer langs een benziene statsion geweest, en 2 keer was de motor stil gevallen. 1e keer ging die gelijk weer aan, 2e keer moest john hem repareren. Om 6 uur kwamen we een keer aan in byron bay, John liet me nog ff het strand zien, en het toeristische stadje byron bay, en daarna terecht gekomen in het huis waar we zouden verblijven in de garage. In totaal 23 uur gereist... in anderhalve dag. Waar andere mensen minder dan 10 uur over konden doen.. hmm..

De mensen van het huis van de garage waar heel vriendelijk.. maar de arme mensen waren ziek. De man had een spierziekte en kon geneens bukken om de sleutels op te rapen.. en de vrouw had ongelovelijk last van asma. Ze hebben daar een pizza bestelt, waar nog geouwhoer mee was, ze bestelde eerst 3, voor 16 dollar, en daarna wou hij een 4e halen, dat zou dan 30 dollar zijn! Uiteindelijk tog maar 3 pizza's voor 23 dollar! Basterds! Maargoed, ik mocht ze ophalen, en heb de prijs weer verlaagd naar 16 + een kruiden stokbrood. De garage bleek trouwens vol te zijn, John moch in een bed slapen.. ik moest weer in die auto slapen...

Volgende dag heb een surfboard gehuurt voor 8 uur, en heb de rest van de dag gesurft... beetje regenachtig dus de golven waren redelijk hoog, maar 't is me tog gelukt om een keer vadsoenlijk op te staan! Het gaat al beter... Maar moet toegeven dat het grootste deel van de tijd ik neer ging.. Het gaat me nog een keer goed lukken.

Na het surfen werd ik opgehaald door John, en hij vertelde me dat we tog maar naar surfers paradise gingen, om daar te verblijven, want hier in byron-bay ging het niet lukken. Volgende ochtent zouden we vertrekken, Het zou 2 uur rijden zijn. We Zijn vertrokken om 7 uur 's ochtens vertrokken.. Beetje rondgereden en nog langs een vriend van John gegaan , die een cubaanse steeldrummer was. Ook heeft john daar een soort opslagplaats.. waarbij een fiets, en een surfboard.. die ik later misschien kon gebruiken ofzo... Vanaf daar naar surfers pardise.. Hij heeft me daar laten zien waar hij ooit gewoond had op een woonboot, en waar hij gewoond had in een huurhuis, en de stad zelf een beetje enzo..
uiteindelijk aangekomen om 4 uur 's middags bij waar we zouden verblijven.

Ik bedoel, 3 uur 's middags! want ik ben door een tijdszone gegaan! 1 uur terug, Nu slechts 9 uur later dan in nederland.

Anyway, dikke villa, 12 auto's ofzo, Ben met de eigenaar, Peter, meegegaan en zijn naar zijn bootje in de jachtclub geweest. En ook naar zijn kantoor.. hij wou het allemaal aan john laten zien. (Peter is ook een vriend van john.. back a long way)

Daarna Eindelijk hier terug gegaan, Eindelijk weer een vadsoenlijk avondeten gehad...
Dit is trouwens een villa met een zwembad, een tennisveld, en een jaquzy. Ook hebben ze hier draadloos internet voor de computer van John. Veder een giga televiesie met een stuk over hondert canalen en nog meer dvd's. Ik slaap hier op een uitklapbaare bank dat dient als bed. En John slaapt op die zelfde kamer in een 2 persoons bed. Tv op de kamer, groter dan de tv bij mij thuis... Pff.. wat nog meer!

Peter woont hier met zijn vrouw, en hij heeft 4 zoons waarvan er maar 1tje niet op vakantie is, en de jongste 18 is. Vandaar al die assesoires enzo..

Heb hier heerlijk geslapen, en het is nu de volgende ochtent.. Heb nog geen concrete plannen.. behalve zoeken naar een vadsoenlijk ontbijt, en 's avonds uitgaan in surfers paradise... Ik vroeg nog aan de 21 jarige zoon van Peter: how is 't uitgaan op donderdag; hij: best goed.. En op vrijdag? ohw yea, vrijdag is goed. en zaterdag natuurlijk ook, yea, en zondag? Zondag is nog 't beste!

duseh... komt wel goed ;)

Ik ga ontbijt zoeken! Tot de volgende keer!

groetjes uit Australie,
Albert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Albert

Voor een uitgebreid profiel van mij: www.couchsurfing.com/albertbaarsma

Actief sinds 31 Okt. 2006
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 58104

Voorgaande reizen:

06 Juni 2009 - 30 Juni 2017

Tussen 2009 tot 2017

05 Juli 2009 - 02 September 2009

Liften --> Tamera (portugal)

06 November 2006 - 01 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: