Vakantie - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Albert Baarsma - WaarBenJij.nu Vakantie - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Albert Baarsma - WaarBenJij.nu

Vakantie

Door: Albert

Blijf op de hoogte en volg Albert

17 Januari 2007 | Australië, Brisbane

Hallo iedereen,

Op dit moment zit ik in brisbane. Ben maandag middag vanuit surfers paradise vertrokken samen met de duitse Ben, in zijn auto.

Nadat we afschijt hadden genomen van de reisgenoot van ben, en de route ongeveer hadden geplant gingen we op weg, en ongeveer 15 min later, in 1 van de buitenwijken van Surfers, voor een stoplicht, kwam er rook uit de auto en stonden we stil voor het stoplicht...

Bijde wisten we weinig van auto's.. maar gelukkig kwam er een aardige australier naar ons toe om ons te helpen. Blijkbaar zat er te weinig water in de tank, en was de tank overheated. Dat kwam omdat er een gat in 1 van de slangen zat.

Maargoed. Na 15 liter water in de tank te hebben gegooit kon hij weer een eindje rijden, om de hoek, en naar de garage. Waar na ongeveer 2 uur een keer een zuid afrikaanse monteur ons kwam helpen. Het heeft ben 67 dollar gekost om het te laten repareren.. En daarna door gegaan naar Brisbane.

Ben had al 2 maanden in brisbane gewoont en gewerkt. Hij wist de weg makkelijk te vinden naar een gratis parkeer plek, en hoe we moesten lopen naar het palace hostel... maar hij had een foutje gemaakt. Er waren 2 palace hostels.. en uiteindelijk waren we in de verkeerde terecht gekomen... maar de andere zat toch vol.

Palace-embacy; Een duur hostel, 27 p nacht, en ik kon niet begrijpen waarom.. geen grote tv op de kamer... enige + was airco. we zijn er 1 nacht gebleven, en die maandag wezen poolen in de down under bar van het andere palace hostel..

Volgende dag uitgecheckt, en de goeie palace hostel was nogsteeds vol.. en toen heb ik city backpackers, waar ik van gehoord had, opgebelt, en daar zijn we die ochtent naartoe gegaan. En dit was een veel beter hostel, waar elke dag wel iets te doen was.

Daar onze spullen gedropt en ff een duik genomen in het zwembad daar. En daarna ben ik richting "skilled" gegaan, een uitzentbureau. Met de bus er naartoe, en toen ik er eindelijk was werd me vertelt dat ik een afspraak en een CF nodig had... dit ban ben me niet vertelt... dus kon ik weer terug gaan met m'n 2 uur durende bus ticket.

In de bus ben weer opgebelt, en hij vertelde me om een busstop eerder te komen, zodat we naar de free pool area in brisbane konden; the lagoon... En daar hebben moesten we ff zoeken naar een frans meisje, die misschien wou meerijzen naar fraiser-Island, en later met Ben naar melbourne, adelate, allice springs, ect..
Die hebben we ontmoet in een bar waar ik m'n schoenen en shirt niet aan had... die had ik in de lagoon laten liggen, naast de handoek van ben.

Ehm.. bijna geen gratis internet meer, dus ik hou het kort.

Die avond olimpics tabeltennis, pool, en footy (tavel voetbal) gespeelt. En daar als team met ben 1 vd 6 gewonnen... en de rest steeds net verloren. erige gezellig.

Verder nog een aantal nederlanders tegengekomen.. en nog best wel wat ge ouwhoert met een zweeds meisje... De rest van de avond gepoolt, meer dubbel tavel-tennis, en footy gespeelt.

En nu is de volgende ochtent!

Heb een tour naar fraiser island geboekt samen met Ben. ik ga morgen naar het stadje er vlakbij, en de dag erna vertrekken!

cya later

groetjes,
Albert

  • 17 Januari 2007 - 10:51

    Sven:

    je hebt met een duitser mee gereden?? albert je zinkt steeds dieper :P:P

  • 17 Januari 2007 - 14:31

    Jeroen:

    heey albert vet dat je het weer naar je zin hebt:P en ons alweer jaloers maakt met mooi weer en ouwehoeren;)duitsers zijn niet te vertrouwen he...ik hoop dat je dat weet! dus ik stel voor dat je z'n auto jat! dat zal hem leren om duits te zijn;P wij hebben trouwens met 20-0 verloren van second dribble! er stonden hockeyers op het veld waar wij moesten spelen.. die lui hadden de zaal blijkbaar ook afgehuurd op dezelfde tijd:S naja waarschijnlijk staat wel op onze site..

    groet jeroen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Albert

Voor een uitgebreid profiel van mij: www.couchsurfing.com/albertbaarsma

Actief sinds 31 Okt. 2006
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 58109

Voorgaande reizen:

06 Juni 2009 - 30 Juni 2017

Tussen 2009 tot 2017

05 Juli 2009 - 02 September 2009

Liften --> Tamera (portugal)

06 November 2006 - 01 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: