Fraiser Island - Reisverslag uit Sydney, Australië van Albert Baarsma - WaarBenJij.nu Fraiser Island - Reisverslag uit Sydney, Australië van Albert Baarsma - WaarBenJij.nu

Fraiser Island

Door: Albert

Blijf op de hoogte en volg Albert

21 Januari 2007 | Australië, Sydney

Hallo iedereen,

Heb eindelijk een tour gedaan, naar fraiser island. Blijkbaar was Harvey bay, vanaf waar we zouden vertrekken naar fraiser Island 3 uur noord van Brisbane, en konden we net zo goed een detour langs Noosa National park maken. En dat hebben we gedaan. Redelijk mooi national park.. en hoeverder ik noord kom, hoe warmer het word trouwens.. nu echt een beetje te warm ;).

Na ook ff gezwommen te hebben in Noosa beach en het stadje ff bekeken te hebben zijn we (ik en ben) door gereden naar harvey bay.. na een kleine omweg van 30km...

In Havey bay zouden we verblijven in Palace backpackers, de fraiser island tour was inclusief 2 nachten palace backpackers. Maar het hostel zat blijkbaar vol, en we hebben uiteindelijk gratis gecampeerd in een camping aan het strand... want er was niemand die we konden betalen na 6 uur.. "pick a spot, and pay us in the morning" stond ergens.. maar 's ochtens vertrokken we voor dat die open was.. Enige probleem daarvan was dat we geen sleutel kregen voor het douche gebouw, dus hebben we 1 van de koude strand douches gebruikt ;).

Volgende dag moesten we om 7 uur verzamelen voor fraiser island. Toen we binnen kwamen draaide er en video over safty on fraiser island. Daarna ingedeeld in groep 4, waar ik terecht kwam met 4 Engelse meisjes, en 2 Engelse jongens. Met hun 1 van de "4 wheel drive" 10 persoons heavytop-landrover uitgezocht en daarna de camping spullen opgehaald en voedsel ingeslagen bij de locale supermarkt. Ik was blij dat de ik met 8 personen was, in plaats van 10, want de auto was bestwel vol.

Daarna met de ferry naar fraiser island! De banden van die landrover wat zachter gemaakt zodat ze over zand het strand en de zandpaden van fraiser island konden rijden. and off we go.

Op dag 1 zijn we naar Indean head gereden, 1 van de mooiste scenery's van fraiser island... ik zag er ook een sea eagel, die net een fis had gevangen.. idd.. all prachtig. Daarna 1 van de meertjes gegaan, en nog wat dingen... De paden waar de landrover op reed bijna allemaal zand.. en lots of bumps... ik was blij dat ik in het hoge gedeelt van de auto zat.. want ik vloog soms een halve meter :P. En we kwamen een keer vast te zitten. en moesten de rover uitgraven... Op het strand rijden was een stuk relaxer...
En aan het eind van de dag wezen kamperen in de duinen... De engelsen allemaal hele aardige mensen.. allemaal rond de 26.. maar dat maakte niet veel uit. De Engelse jongens die reden reden erg veilig.. was blij met ze. Ben was erg grappig.. na een aantal biertjes... en na een paar spelletjes was iedereen leuk bezig. Ik heb ze ook Mafia geleerd... erg gezellig ;). We hadden een lamp aangesloten op de auto. en po gegeven moment, eerder dan iedereen had verwacht, ging die lamp uit... dus geen stroom meer voor de auto...

De volgende dag hebben we rond gevraagd, en uiteindelijk hebben we 3 uur gewacht op een monteur die het probleem heeft gefixed. En daarna 1 van de eiland riviertjes doorgewaad, en nog een prachtige meer "lake whobby" bezocht. En weer wezen kamperen.. weer een aantal luidruchtige drank spelletjes geleerd.. die vooral verloren werden door de meisjes :P. heel gezellig... en daarna viel iedereen een beetje inslaap.. en daarna tog maar in de tent gegaan :P.

De volgende dag zijn we vroeg vertrokken naar lake macenzy, het populairste meer van fraiser island.. en ook het grootste. Daar gelunched in de picknick area.. en daarna gezwommen en het grote meer. Het water daar is ongelovelijk helder.. maar het was er wel redelijk toeristisch... stuk of 150 mensen daaro.. Tegen die tijd een hechte band opgebouwd met de groep. Zat te ouwhoeren met princeses katie, en ik werd prince albert genoemd... auwhoeren.. heel gezellig.

Daarna moesten we alweer terug naar harvey bay. Waar iedereen in palace hostel ging verblijven. We zijn die avond nog naar de irish pub geweest, en daar naade disco beaches.. bijna niemand was.. ik ging wat eerder weg als de rest... ik was kaput :P.

We sliepen allemaal allemaal in de zelfde kamer, en samen nog de resten opgegeten-gedronken.. en nu is 't de volgende dag.. afscheid genomen van de meeste, en ik en Ben blijven nog 1 dag hier...

Op dit moment moet ik gaan beslissen waar ik als volgende heen wil. Ben wil naar melbourne, en daarna de outback in, allice springs, darwin, en Cairns. Onderweg wil hij werk vinden in fruitpicking.

Ik kan met hem mee gaan. Of ik kan mijn vliegtickets gebruiken en naar Tasmania, Perth(west australia) en terug naar Brisbane, en vanafdaar naar cairns, en misschien naar darwin.. outback..? dat zie ik dan wel weer.. Nu zijn de keuzes, met ben mee, of zelf iets doen... .. En ik moet ook nog kijken of John nog werk voor me heeft... Dilemma...

Naja, ik ga zometeen chillen op het strand.. het is nogmaar 12 uur 's middags.. kan er nog de hele dag over denken. :)

Groetjes
Albert

P.S.
vinden jullie niet dat jullie te veel te lezen hebben? Laat een reactie achter!

  • 22 Januari 2007 - 11:21

    Marjolein&Nick:

    GROETEN van ons!!!!!!!:D

  • 22 Januari 2007 - 14:24

    Eline:

    heej albert!! ik had deze site van jappie gekregen en las net dit bericht van je.. idd lekker veel maar vin juist leuk om te zien! gaat dus allemaal wel goed daar :) nou nog heel veel plezier verder!! groetjes eline

  • 22 Januari 2007 - 14:25

    Eline:

    ja nog een keer ik :P je moet ook wel ff meer foto's maken hoor vind ik! maar het is wel mooi daar zo te zien :) xxxx

  • 22 Januari 2007 - 14:56

    Jeroen:

    hahaha de enige rede waarom albert zoveel schrijft is omdat hij zich verveelt;)princess katie ja? zet eens een foto van haar op de site of was dat een one time fling:P;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Albert

Voor een uitgebreid profiel van mij: www.couchsurfing.com/albertbaarsma

Actief sinds 31 Okt. 2006
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 58098

Voorgaande reizen:

06 Juni 2009 - 30 Juni 2017

Tussen 2009 tot 2017

05 Juli 2009 - 02 September 2009

Liften --> Tamera (portugal)

06 November 2006 - 01 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: