Ultemate backpacking en werk zoeken - Reisverslag uit Stanthorpe, Australië van Albert Baarsma - WaarBenJij.nu Ultemate backpacking en werk zoeken - Reisverslag uit Stanthorpe, Australië van Albert Baarsma - WaarBenJij.nu

Ultemate backpacking en werk zoeken

Door: Albert

Blijf op de hoogte en volg Albert

28 Januari 2007 | Australië, Stanthorpe

Hey iedereen,

Oke nick. Met m'n kin gaat het goed. Zo goed dat ik steeds vergeet te vertellen hoe goed het met m'n kin gaat! enige probleem is dat ik hem uit de zon moet houden..

Wat betreft m'n camera... er zit een zandkorreltje achter de lens, en daarvoor moet ik 'm ff openmaken,geen probleem.. En in de tussentijd maakt Ben foto's.

oke, verder met m'n avontuur:
We zijn naar byron bay gereden. en direkt op het strand gaan liggen; ff gezwommen, en weer chillen op het strand. Toen zag ben 2 meisjes, waarvan 1 die volgens Ben een bikini met de vlag van bavaria (ben komt uit bavaria) aan had. We zijn met hun aan de praat geraakt. We zijn uiteindelijk naar hun hostel gegaan, heb daar weereens pannekoeken gemaakt, en daarna uit geweest... daarna geslapen in een 10 persoons girls-dorm.... in een blijkbaar leeg bed. De volgende ochtent werd ik om 8 uur wakker gemaakt; " Exuse me, what are you doing in my bed? ohw my god, this is so scary" ben toen natuurlijk gelijk uit bed gestubeld.... ik had wel heerlijk geslapen ;). gratis.. in plaats van 30 dollar per nacht daaro...

Die dag zijn we wezen surfen met de 2 meisjes. Was die dag surf leraar :P. heb ze de basis uitgelegd, en ben vervolgens zelf.. ondertussen voor de 4e keer wezen surfen. Gaat al een stuk beter! kon al een paar keer op staan, heb genoeg waves gecatched op m'n knie'n. :).

die avond was iedereen moe.. behalve ben dan.. maar ik ging idd redelijk vroeg slapen
de volgende dag naar stanthorpe gegaan, omdat we daar zouden gaan werken, ook hadden we gebelt voor de meisjes, en die konden ook mee. Dus ineens met z'n 4en in de auto, prop vol.

We hebben een stop-over gemaakt in het hippy stadje Nimben. Echt super hippy cultuur.. maar slechts 1 straat lang :P. Was laggen om te zien.

Daarna door gerijst, door de bergen heen (prachtig uitzicht) naar stanthorpe. Onderweg nog een probleempje met de auto, te heet. 20 min gewacht en daarna weer door gerijst.
Ondertussen was de radio uitgevallen, en toen het begon te regenen werkte de ruitewissers ineens niet... gelukkig regende het maar een beetje.

Aangekomen in stanthope naar de camping vanaf waar we zouden werken.... The biggest shithole..
We betalen 70 dollar per persoon voor een camping plaats, met een keuken met een te volle koelkast; een wc gebouw met duizend vliegen, en 1 kraan ergens met drinkwater, de rest komt uit een meertje uit de buurt(waar je niet kan zwemmen)... en 't stinkt er een beetje.
Verder is 't oke :P.
Wat betreft het baantje.. 't ging ineens niet door voor zondag, maar op maandag zouden we waarschijnlijk een baatje krijgen, anders wel op dinsdag.. of woensdag... (dammit!) Maar het is idd gezellig ;).

En nu, de volgende dag hier in een internet cafe met een gratis kop koffie. We gaan zometeen naar het zwembad, en hopelijk kunnen we morgen om 4 uur opstaan om te gaan werken voor 88 dollar per dag van 10 uur. En dat word waarschijnlijk zwaar werk.. Fruitpicking, parika... van de grond halen... omg.

Ik ga het proberen! en als het niet bevalt ga ik naar Tasmani, vanuit Brisbane.

Ik moet werk vinden... maar ik zou graag wat meer verdienen dan 15,50 per uur.. minus 29% tax.

Groetjes vanuit het avontuur in Australie..
Albert

• 28 Januari 2007 - 14:25

Jeroen:

waarom op een camping dan? kan toch ook wel in de open lucht het land is groot zat:P is het 70$ per nacht of voor een hele week? want anders moet je die camping lui verrot schoppen en zeggen dat je nederlanders niet moet afzetten!:P

groetjes jeroen

• 28 Januari 2007 - 14:26

Jeroen:

ohja..DUMP DIE DUITSER NOU EENS! en vergeet zijn auto niet te jatten:P

• 30 Januari 2007 - 21:29

Nick:

Sorry dit moet, speciaal voor albert :D :

little whee-man krijgt een wii :D