Werk zoeken in Brisbane. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Albert Baarsma - WaarBenJij.nu Werk zoeken in Brisbane. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Albert Baarsma - WaarBenJij.nu

Werk zoeken in Brisbane.

Door: Albert

Blijf op de hoogte en volg Albert

05 Februari 2007 | Australië, Sydney

Hey iedereen!

Ja jeroen.. zie hier genoeg australiers in australie :P. Ik heb nog steeds het zelfde telefoon nummer: +614 2453 1871(04241871 in Australie) ; je kunt dit bellen vanuit NL.

Ik leef weereens op een buget.. moet weer geld gaan verdienen, en ben daarom opzoek geweest naar werk.

Ben hier op een vrijdagmiddag naar de jobdesk geweest, waar 1 van de zeer ervaren backpackers van city-backpackers ons de tips and tricks van het werk zoeken in brisbane ging bijbrengen... En met die info in m'n achterhoofd ben zaterdag op pad gegaan..

Na een paar internet cafe's langs te zijn geweest vond ik er slechts 1tje waar ik iets kon uitprinten. Het zou 50 ct voor een copietje zijn.. maar het het voor elkaar gekregen om 2 dollar voor 11 cv's te betalen. Er was daar zelfs een ex-english-teacher die mijn cv wel ff wou verbeteren :)

Dus ben met 11 cv's op pad gegaan, op een zaterdag, in brisbane centerals.. subway, coffe-shops(niet zoals in NL :P), lokale sports bars en food-coards. Overal werd me verteld.. maby call you back next week.. we don't need anyone at the moment....

De volgende dag 8 uur opgestaan, en hier naar de job desk gevraagd naar een job.. En jawel, ze hadden net 1 guy nodig. Ben uiteindleijk opgehaald door 1 of andere kerel, 66 jaar oud, die wat hulp nodig had rond zijn huis en appartement... heb wat gegraven, en vooral muren en vloeren wezen schoonmaken... 12 dollar p uur, +-5&1/2 uur gewerkt; 65 dollar.. daar kan ik weer een halve week mee verder..

Om hier een vadsoenlijk baantje te krijgen heb ik een Blue card nodig; eigelijk voor bijna alle baantjes hier heb ik die nodig; dus waarschijnlijk ga ik die morgen halen. Het is mij verteld dat ik dan gegarandeerd een baantje van $1000 (less tax) per week... zou goed moeten zijn! Maar eerst die bluecard halen, en werkschoenen voor 70 en 80 dollar...

Ondertussen ben ik bezig geweest voor John z'n scholen project; heb een freewebs website opgezet; www.freewebs.com/oasproject . . en die info ga ik versprijden onder de scholen.

Dat was 't weer voor vandaag, cya next time.

Greetings
Albert

• 05 Februari 2007 - 09:08

Sven:

albert nog bedankt voor je stukje voor op de site het staat er op bij pers berichten onder aan groeten uit gebleseerd nederland ;)

• 05 Februari 2007 - 12:36

Roy:

heey gast hoe gaat het daar?
    lang niet gesproken man, laatste tijd ook veel te druk geweest om op je site te kijken...:O
    maargoed ik zie dat jij je wel vermaakt in australie;)
    groeten uit het koude kikkerlandje^^