Melbourne! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Albert Baarsma - WaarBenJij.nu Melbourne! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Albert Baarsma - WaarBenJij.nu

Melbourne!

Door: Albert

Blijf op de hoogte en volg Albert

19 Februari 2007 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,

Heb op een vrijdag avond tot ziens gezegt tegen
al die mensen van city backpackers en ben vervolgens op zaterdag ochtent John opgebeld om een dagje weer naar surfers paradise te gaan. Maar john vertelde me dat hij wat werk voor me had in Brisbane, en dat ben ik toen natuurlijk gaan doen. Heb uiteindelijk samen met John, jerremy, en peter Dornan een appartement wezen opknappen.. oude kleden en houten planken verwijderen, meubels rondshouwen, en uiteindelijk verven. 6 uur gewerkt, en daarna met john meegegaan die aan op een huis paste. Ook had hij een meisje sulamon-Islands op visite. Heel aardig

Helemaal naar de goldcoast gereden en toen we daar aankwamen moest er wat eten gehaald worden.. maar het was zaterdagavond en de supermarkt in de buurt was dicht... Dus zijn we maar naar een restaurant gegaan die blijkbaar ook dicht was, maar we waren langs een supermarkt gekomen die open was.. naja. Uiteindelijk gebarbequed in dat appartement en na een beetje paid-tv gekeken te hebben daar op de bank gaan slapen.

Volgende dag moest ik dus naar melbourne vliegen. en dat was me een rijs... Oke. Eerst met john mee in de auto, die heeft me afgezet op 1 of ander station waar ik met de airport-train meeging. Op dat moment was ik nog een uur te vroeg.. Maar het bleek dat ik moest uitstappen omdat er reparaties op aan de rails werden gedaan. Moest met een bus mee 2 stations verder. Vanuitdaar de volgende airport train genomen, maar ik zat op de verkeerde trein, uitgestapt, rondgevraagd, en uiteindelijk op met de goeie mee gegaan. Trein naar domistic(binnenlandse vluchten) airport.

Daar aangekomen moest ik echt ff zoeken en rondvragen naar Quantas-airlines, en daar uiteindelijk aangekomen en in gecheckt.. precies op tijd. Bagage snel afgegeven en m'n rugzag mee in het vliegtuig. Maar bij de controle bleek dat ik een "dangerous item" in mijn rugzak had... huh, wat? een flessenopener? oh damn... het Zwitserse zakmes die ik van Jeroen had gekregen zat nog in m'n tas... En natuurlijk wou ik die niet zomaar weg gooien ;). Dus moest die uiteindelijk laten opsturen voor 7 dollar naar een adres in melbourne... Daarna kon ik gelijk doorlopen naar gate 23 en gelijk door in het vliegtuig... precies op tijd.

Volgens mij ben ik ergens in die vlucht in slaap gevallen.. het voelde een stuk korter dan 4 uur... een prettige vlucht dus.

Aangekomen in melbourne het hostel opgebeld en die had me vertelt dat ik een shuttel bus voor 15 dollar naar het hostel moest nemen.. oke.. het hostel was 15 dollar per nacht.. oke dan maar. En die shuttel-bus heeft me uiteindelijk geneens naar het hostel gebracht! Aangekomen in een soort shuttel station in het centerum werd me verteld dat het makkelijker voor mij was om ff 2 bloks te lopen.. oke oke... dus het laatste stukje gelopen..
En net als ik uit dat station kom gelopen staan komen er ineens duizend voetbal supporters gekleed in blauw mijn weg blokkeeren. Melbourne!! fuck Adelate!! Uiteindelijk bleek er een finale te zijn tussen melbourne en Adelate, (die uiteindelijk met 6-0 gewonnen was door melbourne) Maargoed, na dat spektakel te hebben gezien en een kwartiertje wachten gingen die allemaal het stadion in, en ik kon weer door.

Aangekomen in het hostel bleek het ineens $25 per nacht te zijn.. het was toch 15! buiten stond zelfs: from $13 dollar per night.. maar het bleek slechts 120 per week te zijn.. dus heb ik dat maar gedaan... En kan nu gratis naar "the gym", en heb elke dag gratis wit brood met boter en jam voor ontbijt.. dus wel oke.

Best goed hostel, maar een beetje te veel nederlanders ;) maargoed. Heb gelijk die dag wat mensen leren kennen waarvan ik nu alweer de namen vergeten ben, en uiteindelijk 's avonds een potje domino gespeelt zoals ze dat in Bali spelen, maar dan met wasknijpers in je oor als je verliest. Ik was best goed.. of de rest was beetje dronken of slecht.. en kreeg uiteindelijk maar 1 van de 20 wasknijpers in m'n oor... au..

Vanochtent genoten van gratis ontbijt, en daarna weer naar bed gegaan... om 1 uur opgestaan en een gratis tram naar hier genomen, "state libary" waar ik hier gratis zit te intrenetten met een "15 minute access PC" bordje voor me. naja...

Heb gehoord dat er veeeel werk is in melbourne dus ga ik dat ff bekijken.
En ohwja; ben zo'n duitse kerel uit het city-backpackers hier tegengekomen, blijkbaar verblijft hij in de kamer naast mijne.. it's a small world.. ;).

Ik ga me hier nogwel vermaken :)!

Groetjes
Albert

P.S. John heeft me verteld dat ik dat project maar even moet laten rusten.. hij heeft er geen tijd voor, en 't lijkt voor mij niet te werken.. naja. doeii!

  • 19 Februari 2007 - 06:03

    Nick:

    albert... zeg me alsjeblieft dat je foto's hebt van jou met een wasknijper in je oor :D Dat moet ik echt zien:P Whee!!

  • 21 Februari 2007 - 06:48

    Mammie:

    Lieve zoon,

    Gezien het feit dat ik je heb opgevoed, ben ik me volledig bewust dat jij geen nobelprijs zult winnen voor een briljante uitvinding. Ook heb ik me er bij neergelegd dat jij geen hersenchirurg, noch astronaut zult worden. Maar elke keer als ik je berichtjes lees barst ik in tranen uit! Waarom heeft God mij gestraft met een zoon zo onwetend als jij! Meer dan 13 jaar onderwijs en nog steeds ben je niet in staat om een correcte Nederlandse volzin te produceren! Zoon, bij deze onterf ik je. je bent een schande voor je voorouders!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Albert

Voor een uitgebreid profiel van mij: www.couchsurfing.com/albertbaarsma

Actief sinds 31 Okt. 2006
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 58111

Voorgaande reizen:

06 Juni 2009 - 30 Juni 2017

Tussen 2009 tot 2017

05 Juli 2009 - 02 September 2009

Liften --> Tamera (portugal)

06 November 2006 - 01 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: