al 6 weken in coral bay... - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van Albert Baarsma - WaarBenJij.nu al 6 weken in coral bay... - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van Albert Baarsma - WaarBenJij.nu

al 6 weken in coral bay...

Door: Albert

Blijf op de hoogte en volg Albert

10 Mei 2007 | Australië, Coral Bay

hey iedereen,

Bedankt voor jullie reacties! Dank je jeroen, ben nu wat zelf verzekerder over naar hong kong gaan :), eneh.. heb eigelijk al best wel zin in vlieland... wanneer gaan we?
eneh mamma... komaan.. laat mij nederlands en engels door elkaar praten... please... luister naar jasper!.. ik bedoel.. (oeps.) nej niet naar jasper luisteren
en.. jep loes... 'ts all good over here...

Eneh nogmaals gefeliciteert met je verjaardag grote broer :)

oke, verder met m'n verhaal..
Vlak na dat ik m'n vorige berichtje had geplaatst kwam ik buiten warren tegen (ik probeerde hem te ontlopen... maar dat mislukte) en die zij iets over quads en lets go!
Ben die dag wezen quad rijden... lijp :)..
Ehm, warren heeft 2 quads, en 1 daar van gebruikt ie bijna nooit, en had dan ook een lege batterij.. waar hij uiteindeiljk start kabels voor heeft moeten kopen... En moest er moest bijgetankt.. 14 dollar door mij betaalt ;)
en we are off! wroem, en die warren was weg... ik nog voorzichtig, denkent aan mijn vorige ongelukje met die quad... en wist nog steeds niet waar die rem zat.. maar goed.. wroem, ging ik hem achterna.. en raakte hem al gelijk kwijt.

maar na ff wachten kwam ie wel terug, en we gingen op de quad, van de weg af, naar het hoogste punt van coral bay.. schitterent uiticht... en daarna aan de andere kant van die heuvel naar benden, die uitliep op de weg waar "the dump"(vuilnis bult) is... geen mens te bekennen op die lege weg...
en toen stopte warren even en zij zoiets als: "you know... the quad got about 5 gears"... really? (ik had er steeds maar 3 gebruikt.. voorzichtig) "yeah, lets go!!" en hij scheurde weg..."

okey... dus ook maar in de 5e versnelling, hem proberen bij te houden... maar die kerel hielt nauwelijks rekening met mij.
na een paar minuten zag ik hem nog een ofroad, of eigelijk een quad-only weggetje inslaan, waar ik in een gebied terecht kwam waar het perfect was voor de quad,.. ik denk dat 't duinen waren.. (echt lijp) nogsteeds probeerde ik wazza bij te houden, en die stopte ergens om me te vertellen hoe ik zo'n grote zand heuvel op kon gaan met die quad "just go as fast as jou can, and keep turning back the gears when you go slower".. die kerel verwacht wat van me... maargoed, 't was uiteindelijk geen probleem die heuvel, en niet lang daarna kwamen we uit op het strand... echt super om op 't strand rond te rijden met een quad... je zou me zien zitten met een big smile... en mooi gebied daar trouwens... we scheurden nog langs een paar vissers "g'day mate!" en door naar een "the 5 fingers" wat blijkbaar een rotsen formatie is wat er uit ziet als 5 vingers die de oceaan in gaan... ik zag er maar 3.. maar goed.... tog lijp... en daar wou wazza dan gaan snorkelen, ... maar tog maar niet snorkelen langs de rotsten... (hij had mij trouwens niks vertelt over snorkelen... en ik had niks bij me..) maargoed, tog maar terug gereden met een omweg langs het strand, en we stopte ff want warren wou laten zien waar hij altijd ging jet-skien... hopelijk gaan we dat nog doen.. hij heeft een jet-ski, en van die kussens... die hij met een kabel achteraan die jetski hangt.. soort van water-ski idee.. , voor 2 personen.. lijkt me idd lijp :P.

naja.. was idd een lijpe dag ;). 's avonds 5 uur een keer terug gekomen en nog ff gezwommen aan het normale strant hier.. waar 's avonds blijkbaar het water laag staat, en 't weer net wat anders is... naja

Volgende dag weer aan't werk.. en de dag erna, en dag erna, en daar na.... dus nogsteeds elke dag aan't werk geweest; nu al 6 en halve week gewerkt... (9 tot en met 15 uur per dag.. zonder dag vrij.. naja was en dag ziek waar ik niet "gewerkt had.." maar heb elke dag m'n best gedaan om daar te werken...)

eneh, is ondertussen al een stuk relaxer.. m'n moeder vroeg al zoiets als: "Kan Warren al een hele middag weg en dat jij het dan over neemt?" en ik e-mailde haar een veels te lange reactie:

je hebt me verkeert begrepen over dat ik de zaak een beetje over neem... Ik heb nogsteeds zijn hulp nodig om alle verschillende soorten bloem-mixe (wholemeal, multigrain, rye, soy+linseed, bunmix, donutmix) in de machiene te stoppen, en dan vervolgens in te programmeren wat er uit komt. (ik zou het kunnen doen... maar hij weigert mij uit te leggen wat hij nau precies doet.. en wat wanneer en hoe...) maargoed. Als dat allemaal klaar is(rond.. 4 uur), gaat wazza ff slapen, en dan kan ik de rest doen(het laten rijzen, oven), anja de donuts doen, en Yo alle orders en de broodsnijmachiene... (en we ruimen allemaal alles op.. schoonmaken.. afwas..) en dan moet ik hem om 6 uur wakker maken zodat hij om half 7 opstaat om de cakes van gisteren kan opfrissen, en bijvullen (en nieuwe cakes maken..) en daarna orders wegbrengen.. en dan is 't alweer half 8, tijd voor mij om alle brood formen in te vetten, en alle oven-trays schoon te maken, en in te vetten... en dan is het om de zoveel dagen tijd om meer meat-pies te maken, of meer cakes, of andere dingen schoon te maken.. zoals het plafon, de ramen... vloer...

dus... dat is ongveer wat ik daar doe nadat ik als ik binnen kom alle laatste beetjes van gisteren opruim en alles klaar zet en de eerste 2 zakken(2* 25 kg) "soft-premix" met 700 gram gist, en beetje special-bakers fat en 27 liter water in de machiene gooi... de trays voor de pizza's en hamburgers klaarzet... en altijd dronken mensen meat-pies verkopen... en soms een paar cakes en laatst een paar koffie...

pff.. ben meestal nogal druk... vooral als 1 van de machiene vaag begint te doen zoals vandaag.. waar dingen met 3 tegelijk komen.. veels te groot worden... veeels te snel gaat doordat warren steeds "start" drukt als ik er nog niet klaar voor ben... (work faster!)

maargoed... ik krijg goed betaalt.. +-70 uur per week... :) eneh,

er zijn weer nieuwe meisjes voor in de winkel! de 2 duitse zusjes en de candese zijn al gestopt en gaan vrijdag door rijzen.. en er zijn 3 nieuwe meisjes. 1 duitse, 1 franse, en 1 spaanse valleria die ik in m'n eerste week in sydney home-hostel had ontmoet(die heeft me zien rondlopen met verband rond m'n kin..), 6 maanden geleden!.. spreekt ineens een stuk beter engels :P grappig hoe je mensen opnieuw ontmoet hier...

naja, ergens volgende week komt er een kerel uit schotland 's nachts werken .. en yo, het deense meisje die ook 'snachts werkt, gaat zondag stoppen.

eneh.. ik had eigelijk op reacties gehoopt over hoe ik maar eens verder ga rijzen.. maar ik heb 't zelf al bedacht...

ik ga langs het "karajini national park"
naar het stadje broom, waar ik ff een paar millioen jaar oud dinosaurier voetstappen moet bekijken, en daarna vliegen naar allice springs! waar ik ff die grote rooie steen moet bekijken.... en daarna proberen een lift te krijgen.. of een tour te doen richting cairns... airley-beach, witsundey islands(jeroen: vergelijkbaar met bounty-eilanden) om daar te gaan skydiven... lijkt me leuk...

maar ik zie wel wat er nau werkelijk gaat gebeuren :P ik heb tot nu toe tog al m'n plannen omgegooit! was nooit van plan om zelfs maar naar de west-coast te gaan; laat staan helemaal naar coral bay! (noord +-2000 km van perth, waar ik dus naar toe was gevlogen vanuit melbourne, waar ik ook eigelijk nooit heen wou... the shit... :P)

oke, dat was 't weer voor vandaag!

Groetjes,
Albert

(damn.. wat heb ik weer veel getyped :P)

  • 10 Mei 2007 - 10:27

    Jeroen:

    heey vet man! jammer dat je niet bent gevallen met je quad;)ik hoop dat het regent op die bounty eilanden smeerlap;P maar ga maar snel door reizen want je moest echt eens kappen met dat werk:P gast doet niets anders:P

    groet jeroen

  • 10 Mei 2007 - 10:31

    Nick:

    Albert, ik voel me beledigd.
    Enige zin dat ik lees is:
    "Eneh nogmaals gefeliciteert met je verjaardag grote broer "

    WTF!! Ik ben ook jarig! Ik vraag me af, of je de naam Big Whe-man nog wel waardig bent...

  • 16 Mei 2007 - 10:20

    Albert:

    Sorry nick!

    Ik wist het niet! Echt niet!
    ... Als nog gefeliciteert dan maar ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Coral Bay

Albert

Voor een uitgebreid profiel van mij: www.couchsurfing.com/albertbaarsma

Actief sinds 31 Okt. 2006
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 58107

Voorgaande reizen:

06 Juni 2009 - 30 Juni 2017

Tussen 2009 tot 2017

05 Juli 2009 - 02 September 2009

Liften --> Tamera (portugal)

06 November 2006 - 01 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: