Yeay, travel ;) - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Albert Baarsma - WaarBenJij.nu Yeay, travel ;) - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Albert Baarsma - WaarBenJij.nu

Yeay, travel ;)

Door: Albert

Blijf op de hoogte en volg Albert

04 Juni 2007 | Australië, Brisbane

okey dan,

nadat ik perth m'n laatste berichtje had geplaatst was ik de volgende dag naar perth centraal gegaan. Had ik vertelt dat cottesloe best ver van perth ligt? naja, moest idd een trein ernaartoe nemen. eneh, het treinstadsion was 15 min lopen... en ik had geluk, iemand gaf me een lift daar naar toe. :).

In perth kom je dan aan in het perth shopping centerum; perfect, want ik had schoenen nodig! (ik had m'n vorige schoenen achtergelaten in coral bay)...... dus wezen shoppen

uiteindelijk een nieuw t-shirt, een driekwartsbroek, kan me nu vermommen als australier :P. En ik heb een tijdje rondgehangen bij een straatmuziekant die een piano naar buiten had gesleept... en ontzettent goed jazz/improvistatie kon spelen. Heb daar ff mee gepraat. john ge...(naam vergeten) naja heb daar idd een cd van gekocht! en hem al m'n kleingeld gegeven(1,35 ofzo). Hij zij dat ie over 2 weken naar nl ging, zie hem daar misschien wel weer :P. ....

idd, net voor dat de winkels dicht gingen heb ik nog een paar goedkope schoenen gekocht. en nog ff naar kings-park gelopen, waar ik genoot van een mooie zons ondergang met uitzicht over zo'n beetje heel perth (nice :) ).

zaterdagavond...
terug naar het hostel gegaan, en daar gingen een aantal irish blijkbaar uit in perth, en ben met hun mee gegaan... blijkbaar een hele groep van +-15, waaronder ook 2 italianen en een engelse (rest iers). allemaal al redelijk aangeschoten :P, behalve ik, ik was nuchter :P. anyway, de groep splitste zich in mensen die naar de stripclub gingen, en de party people, waar ik mee ben gegaan. naar 1 of andere "bar geweest waar een lijpe band goed aant rocken was. was echt lijp. Ik werd trouwens beschuldigt dat ik veels te dronken was, maar eigelijk was ik compleet nuchter :P. maar ik vermaakte me kostelijk ;).

het groepje waar ik bij was wouden naar 1 of andere house club, en ik bleef nog voor de band... waar ik ben gebleven tot na een onverwachte pit daaro ;). tog maar naar die house music gegaan, want ik wou niet alleen terug naar het hostel gaan (wist niet hoe.. treinen gingen niet na 2 uur dacht ik.) en daar was echt een GIgantische rei om binnen te komen. En ik heb me goed vermaakt in die rei.. praten met random mensen.. lagge. had nog ff gesms't met die lui, maar die wouden gewoon dat ik binnen kwam... naja uiteindelijk liet die groep me bijna achter in die rei.... maar ben terug gegaan naar cottesloa met hun, met een mooie bmw...waar ik voorin zat (omdat ik groot ben) en 4 achterin :P. ze hadden alle 4 de ruimte opgeofferd zodat ik mee kon :)... anyway, nogsteeds nuchter om 4 uur terug gekomen, en heb daar ff gechat met jasper en peter ;).

.. die volgende ochtent 6:30 wakkergeworden... airport shuttle bus gebelt... eneh, die deden moeilijk.. omdat ik niet presies wist wanneer m'n vlucht ging(rond 11 uur)... en dus ben ik maar terug naar bed gegaan.. zou wel een trein nemen.... 9 uur... spullen ingepakt, ontbijt, 9:30 uur... fok.. moest toen tog wel haast gaan maken! Dus snel uit het hostel gegaan, en gelukkig wou iemand me wel ff bij het treinstadion afzetten (zodat ik niet die 15 min hoefde te lopen met m'n zware backpack) ik moest een trein terug naar perth nemen, en vanuit daar een bus naar het vliegveld... dat was het plan... Ondertussen door een infolein te bellen er achter gekomen dat m'n vlucht om 11:25 ging... en ik had de bus net gemist.. en de volgende zou gaan om.. 10:49... en busrit van +- 30 min.. als er geen vertraging zou zijn.... heb uiteindelijk een taxi genomen :P. 25 dollar.. naja... was een stuk luxer :P.

ben goed en veilig aangekomen.. zo goed als net op tijd, want je moet altijd half uur van te voren inchecken.. er was trouwens een giga rij daar bij de incheck bali, maar er werd omgeroepen dat mensen voor de vlucht van brisbane (ik dus) voor mochten ofzo.. chill :P.


anyway, vliegtuig was trouwens half zo groot als normaal.. maar tog.. dus perth naar brisbane.. recht over het rooie centerum.. waar ik uren uit het raampje de australische woestijn kon zien.. want er zijn daar geen wolken... aangekomen in brisbane moest ik naar het hostel waar ik voor had ingeboekt een airport shuttle nemen ($12) ... waar het hostel voor zou terug betalen als ik 3 nachten bleef.. dus okey.. blijf wel 3 nachten ( 22 pn, niet duur) best een goed hostel trouwens, brisbane resort backpackers, maar het is een beetje in the middle of nowhere.... naja, was trouwens heeeel moe, en ben vroeg naar bed gegaan, waar ik nog een paar uur gepraat heb met wat meisjes in m'n kamer... en heb geslapen.. duh :P

en vandaag heb ik EINDELIJK m'n zuur verdiende geld op de bank gezet... blijkbaar had ik nogmaar 26,20 op m'n bank staan.... en nu.. damn.. zou ik 't wel op internet zetten? niet echt verstandig tog :P Een bult geld idd :). en dat had ik cash meegenomen vanuit coral bay.. damn....

oke... ongeveer een uur geleden klikte ik "bericht plaatsten" en het werkte niet, internet was uitgevallen...
ik zit nu achter een andere computer, in city backpackers! om m'n bericht te vervolgen.. maar ik weet ff niet waar ik was gebleven... hmmm.. heb zonet idd gezocht naar iemand die mij een lift(up the coast) wil geven, en heb al 1 telefoon nummer gevonden, en heb nog niet gebelt.. maar komt helemaal goed! Zijn hier nog stuk of 5 vol geboekte hostels om mensen te vinden!

naja, volgens mij is dit alles wat ik wou vertellen hiero... duseh

cya all laters

groetjes aan iedereen,
Albert

  • 07 Juni 2007 - 16:55

    Loes:

    Hey Albert!
    klinkt nog steeds lekker daaro!
    Binnenkort komt mn achterneef uit Australië naar Nederland. Die woont daar al z'n hele leven :)
    Best jammer dat ik van dat geouehoer over met je meegaan naar Australië niet serieus genomen heb :P
    hahaha
    Ooit kom ik er vast ook wel
    Have fun!
    Kus Loes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Albert

Voor een uitgebreid profiel van mij: www.couchsurfing.com/albertbaarsma

Actief sinds 31 Okt. 2006
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 58106

Voorgaande reizen:

06 Juni 2009 - 30 Juni 2017

Tussen 2009 tot 2017

05 Juli 2009 - 02 September 2009

Liften --> Tamera (portugal)

06 November 2006 - 01 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: