avontuur en regen.. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Albert Baarsma - WaarBenJij.nu avontuur en regen.. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Albert Baarsma - WaarBenJij.nu

avontuur en regen..

Door: Albert

Blijf op de hoogte en volg Albert

19 Juni 2007 | Australië, Sydney

Hey iedereen!

Eh.. sven.. ik zit al 7 en halve maand in australie!

Het is alweer bijna een week geleden sinds m'n laatste berichtje, en ondertussen is er weer vanalles gebeurt...

Na op een dinsdagavond uit te zijn geweest, een geweldige tijd met random mensen te hebben gehad, en om 5 uur 's morgens tog maar naar bed gegaan... om die volgende ochtent uit te checken, en de wit-sunday island trip te gaan doen om... 4 uur.

de boot heete trouwens: the romance
Dus om 3:30 daar aangekomen had zich al een groepje verzameld, en kennis gemaakt met die lui daar, waaronder een nederlander thomas... en pratent over het weer, want het zou gaan regenen, maar wij gekke nederlanders waren er van overtuigt dat de zon zou doorbreken, dat het misschien een beetje zou gaan waaien.. (positief denken :P) naja, de eerste dag/middag eigelijk alleen op die boot rond gehangen en daarna geslapen op de boot, heb geprobeert om in de netten, buiten, onder de ... wolken te slapen, maar dat was te koud, en tog maar beneden deks in bed gaan liggen. Op een boot slapen is verbazend convertabel

Maareh, ik ga het wat korter houden. oke

Volgende dag naar het grootste witsunday island geweest, waar we rond daar een paar grote groene schiltpadden hebben zien opkomen, daarna rondgelopen hebben over het eiland, een geweldig uitzicht hebben gehad op whitehaven beach, een geweldig wit strand waar we daarna ook langs gelopen zijn, de rosten daar beetje beklommen hebben... en terug gegaan zijn.
Daarna een geweldige lunch, en op weg naar een geweldige snorkel lokatie, waar we ook gingen scuba-duiken, een introducktie duik...
Ik was al verbaast over het snorkelen, Zo veel vissen! en allemaal kleuren, rood, geel, oranje, blau, groen.. wit/zwart, naja, een bult verschillende soorten en maten. echt mooi

En heb dus eindelijk leren duiken, wat niet moeilijk blijkt te zijn.. als je blijft ademhalen komt alles goed... Maar die eerste duik gingen we slechts.. 5 meter diep, en ik kon kiezen voor een 2e duik tot 14 meter voor 45$, en dat heb ik toen maar gedaan ;).

Die avond ging er wat mis met het anker leggen ofzo.. er was een punt waar ze de boot aanvast moesten leggen, maar daar gingen ze net voorbij, en toen ze met de boot achteruit gingen kwamen de touwen van de dingi(moterbootje) in de propellor terecht, en 1 van de crew moest gaan duiken (het was al donker).. dus... toen die de touwen eindelijk los had ging die dingi er vandoor, dus die moest gered worden, en daarna moesten ze opnieuw beginnen met de boot vast leggen... en dat duurde allemaal wat langer... pfff, avontuur voor de crew!

Die duik was de volgende ochtent, op een andere lokatie. En tegen die tijd regende het.. tog.. maar daar merk je niks van als je 14 meter onder water zit :). Het water was trouwens best wel warm, en ik had 2 wetsuits aan, dus was niet al te koud (maar zodra je boven kwam... hard wind.. koud...) naja, heb daar een half uur gedoken, en toen.. was er iets mis.. en liet ik de aardige instruktor mij ff controleren... en die invleerde mijn duikvest, en ik ging ineens naar boven... blijkbaar zat ik bijna zonder zuurstof :P.
Ik werd opgehaald door de dingi terwijl de anderen nog 10 min gingen duiken...

eneh... naja daarna ging het best hard regenen en gingen we alweer terug naar airley beach varen....
Dus heb geduren die reis geen regen gehad....

Die vrijdag en zaterdag steeds langs al die barretjes geweest met steeds andere mensen.. en steeds 4 uur gaan slapen... (party whohoo :)) en toen zondagochtent een bus genomen richting townsville, en vanuit daar een ferry naar magnatic island, waar ik nu zit te internetten.

Gister regende het 's ochtents keihard, en dat terwijl het in 7 jaar tijd in de winter hier niet geregend had...(het is hier 'winter) tog nog een uitzicht punt wezen bekijken hier, en al die vreemde vogels zijn best leuk (kokooba, king-fisher, white-cacatoo's) Hmm, het is opgehouden met regenen, dus eh, misschien ga ik zometeen het eiland verder verkennen... of snorkelen hiero.

Die regen hier doet me denken aan thuis... Als het hier regend vind ik dat ik terug moet komen, maar als de zon schijnt kan ik niet genoeg van australie krijgen...

Maar het ziet er naar uit dat het nog een tijdje gaat regen...

Ik ga donderdag skydiven! maar dan moet het niet regenen! Als dat doorgaat, ga ik de dag erna 5 uur wild water raften (4e degree white water rafing) en heb gehoord dat het ook spectaculair is... en dan ga ik de dag daarna bungee jumpen!

Moet nu gaan, want internet is veels te duur hier...

groetjes!
Albert

  • 19 Juni 2007 - 07:09

    Sven :

    heb je nog gescoord dan albert?

  • 20 Juni 2007 - 11:31

    Jasper:

    Albert.. ik heb je nog zo gewaarschuwt.. ga niet met elke vent mee naar de barretjes, je weet nooit hoeveel centimeter ze in de broek hebben.. dan heb ik het nog niet eens over de lengte..!

    groetjes! je bijna volwassen mattie

  • 20 Juni 2007 - 11:37

    Jasper&jeroen:

    albert.. heb je in australie ook dikke mensen?? want dan komt martijn je wel ondersteunen met de dikke chicks van je af te pakken PLAYA PLAYA

  • 21 Juni 2007 - 15:42

    Nick:

    Wtf, ik moet nu echt weten wat er met martijn gebeurt is:P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Albert

Voor een uitgebreid profiel van mij: www.couchsurfing.com/albertbaarsma

Actief sinds 31 Okt. 2006
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 58103

Voorgaande reizen:

06 Juni 2009 - 30 Juni 2017

Tussen 2009 tot 2017

05 Juli 2009 - 02 September 2009

Liften --> Tamera (portugal)

06 November 2006 - 01 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: