Final destination - Reisverslag uit Cairns, Australië van Albert Baarsma - WaarBenJij.nu Final destination - Reisverslag uit Cairns, Australië van Albert Baarsma - WaarBenJij.nu

Final destination

Door: Albert

Blijf op de hoogte en volg Albert

23 Juni 2007 | Australië, Cairns

Hey iedereen,

... ik wil ook weten wat er met martijn gebeurt is :P. Er zijn hier wel een paar dikke chicks waar martijn mee.... maareh, de meeste dikke chicks hier gaan niet uit.. heb er niet zo veel gezien :P

Eneh, Jasper jonge, gefeliciteert... ookal weet ik ff niet zeker of je vandaag jarig bent.... feliciteer ik je Tog ff, ik neem wel een cadeautje mee vanuit australie of Hong kong...

Maargoed, genoeg geklets, ik moet hier een verhaal neer zetten!

oke, Nadat ik mezelf had uitgeput door feesten in airley, was het tijd om te relaxen op het tropische eiland Magnatic Island, Heb een 50$ 2 night stay+ferry ticket gedaan.. goeie prijs
Maar het hostel viel een beetje tegen, eneh, er was nogsteeds geen zon, het regende zelfs! En dat terwijl ze in 7 jaar tijd daar geen regen hadden gehad in de winter!
Maargoed, ik liet me niet tegenhouden door een beetje regen, en heb een paar wandelingen genomen door het heuvelachtige tropische gebied van magnatic, en heb een aantal spectaculaire uitzichtpunten gezien, ook kon ik genieten van de typisch australische vogels, kokooba, white-cacatoo... er zouden overal koalas moeten zitten, maar die heb ik niet gezien.

Maargoed, ik had dus een skydive geplant.... zelfs geboekt... maar het was te bewolkt om te gaan skydiven! Ben een extra nacht gebleven op magnatic, en toen tog maar naar mission om daar te wachten. In mission aangekomen was er nog gelukkig net 1 plekje vrij bij het tree-house hostel. Een heel relax hostel met stuk of.. 15 hangmatten, alles van bamboo enzo... overal gitaars, constant reggea muziek enzo, relax. Maar het was nogsteeds bewolkt! En de skydive ging dus weer niet door... en het weerbericht voor die komende 4 dagen was steeds regen/bewolkt... dus heb de skydive afgezecht.....

Ff naar het strand gefietst en daar op een gigantisch leeg strand ff mezelf op orde zetten... en besloot om te gaan wild water raften op de tally river(4e degree white water rafting!)

Die nacht was er een suprise party voor iemand die daar jarig was... maar op 1 of andere manier was ik moe en heb er een beetje doorheen geslapen... Tog maar 's nachts opgestaan om om die gedisorienteerde mensen te laggen, Ook zat daar midden in het hostel de grootste mot van de wereld, die was... groter dan mijn hand! freaky...

Volgende dag werd ik om 7:40 opgehaald om te gaan raften door een shuttel bus, waar ik naar 1 of ander hostel in het plaatsje "tally" werd gebracht, werd geinformeert, ik een termo-suit kreeg huurde, en vervolgens opweg naar tally river!

Tally river zat echt midden in de tropen, 30 km van het dichtsbijzijnde ziekenhuis.. Dus alles werd er, vooral in het begin, goed beveiligt :P. Maargoed, ik ging met een groepje australiers, vader en 2 zoons+vriend(2 van 15 en 17 jaar oud). En omdat we de kleinste groep waren kregen we 2 gidsen... 1 ervaren, 1 in opleiding...
(Damn.. vertel veels te veel details...)

Het raften was geweldig! We hebben in totaal.. 5 uur geraft, door meerdere riffs en major drops gegaan. Ik probeerde steeds die lui van de boot af te gooien, of mezelf.. maar die rotsen zagen er tog wat pijnlijk uit.. en het was net wat te koud ;P. En was veels te druk met naar orders luisteren: Go forward, hold on! over left! get down! Maar was wel genoeg tijd om te auhoeren..
Was ook een boot vol met japanners waar echt constant mensen uitvielen :P, (ze deden het ervoor)

eneh, jah ook onder watervallen door gegaan, 1 keer expres met z'n alle van boord gevallen, en uiteindelijk ook nog expres de boot omgekiept.

En die avond ging ik met hun terug naar cairns gegaan. Ik heb aan iemand die daar bleef gevraagt over hostels, en hij wist wel een redelijk goedkoop hostel waar je ook een gratis ontbijt en diner kreeg. Daar aangekomen om +- half 7, was alleen nog een dubble room beschikbaar.. maar die was slechts 2 dollar duurder, dus maakte niet uit voor mij ;) Dus dat zat goed... Dus toen maar dat gratis avondeten halen.. blijkbaar moest ik ergens anders in de stad.. 10 lopen, bij 1 of ander cafe gaan eten.. Dus dat heb ik toen gedaan.

Ehm, daar met 1 of ander duitser aan de praat geraakt, waar ik uiteindelijk met hem mee naar een andere pub waar hij door een trucje geen muntjes hoefde in te werpen om daar te poolen, chill...

daar 4 potjes gepoold(4 verloren..) en ondertussen raakte ik aan de praat met een paar meisjes die blijkbaar 1 of andere pub-crawl gingen doen... en ik moest mee!oke... die duitster die wou niet, dus heb hem maar achtergelaten om voor 15 dollar die pub-crawl te doen

5 gratis drankjes in 4 verschillende clubs.. vip-entry voor die 4 clubs, en 6 pizza's verdeelt over de.. stuk of 60 mensen die meededen aan die crawl! + overal waar we kwamen was "buy 1, get 1 free" op alle drankjes... en ik moet nog de groepsfoto ophalen die daar ook gemaakt was. Verder waren er een paar grappige competities... had moeten meedoen.. ik weet.. erg laggen anyways.

Ben daarna nog in m'n 1tje 2 andere clubs wezen bekijken, waar ik wat bekende tegen kwam... uiteindelijk weer 4 uur 's nachts terug naar 't hostel gegaan...

Daar uitgeslapen, veels te laat betaalt voor vandaag... en het overgebleven onbijt opgegeten... en verder geslapen ;P. En nu, 4 uur 's middags zit ik alweer veels te lang achter het internet! Vandaag scheen de zon ineens, en heb daar ook ff in gelegen... nu weer wolken.

Ik zit hier bij een travel agency, waar ik zometeen ga inboeken voor cape-tribulation rainforest+wildlive tours, waar ik ook een nachtwandeling door het regenbos wil gaan maken... verder moet ik nog ff taxback regelen.. ga ik nu doen!

Groetjes,
Albert

  • 23 Juni 2007 - 09:21

    Jeroen:

    aaah lamme tak je had gewoon moeten gaan skydiven! schijt of er nou bewolking regen, storm, onweer is!:P ohja ben vergeten te vertellen..BEN GESLAAAGD!:D

    greten jerome

  • 23 Juni 2007 - 09:34

    Jasper:

    Albert, 23 Jun 2007 08:09 uur


    precies de goeie dag albert! wel lijp dat je er nog even aan denkt! ook wij zullen je weer met open armen ontvangen, wat klink ik toch volwassen.. zal wel liggen aan dat ik 18 ben geworden hahaha

    groetjes

  • 23 Juni 2007 - 09:34

    Jasper:

    voordat jeroen zo blij doet.. ik heb me diploma 26 juni hahaha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Albert

Voor een uitgebreid profiel van mij: www.couchsurfing.com/albertbaarsma

Actief sinds 31 Okt. 2006
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 58106

Voorgaande reizen:

06 Juni 2009 - 30 Juni 2017

Tussen 2009 tot 2017

05 Juli 2009 - 02 September 2009

Liften --> Tamera (portugal)

06 November 2006 - 01 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: