cape trip en party. - Reisverslag uit Cairns, Australië van Albert Baarsma - WaarBenJij.nu cape trip en party. - Reisverslag uit Cairns, Australië van Albert Baarsma - WaarBenJij.nu

cape trip en party.

Door: Albert

Blijf op de hoogte en volg Albert

26 Juni 2007 | Australië, Cairns

Hey iederee,

Gefeliciteert jeroen, jasper dat jullie geslaagt zijn! En ik feliciteer iedereen die nu geslaagt is! Of over is naar het volgende jaar.. ben blij dat jullie ook vakantie hebben :P.

Oke, Na een lange tijd wachten bij het travel agency peterpans, heb ik ingeboekt voor cape tribulatian (rain-forest tours)+ nachtwandeling en maar gelijk ingeboekt voor een hele dag bungee jumpen! Waarschijnlijk stuk of 8 jumps... + een swing, en wil ook een "roofjump" doen die crazy blijkt te zijn.

Maargoed, eerst nog ff 's avonds de braziliaanse kerel meegesleurt om 's avonds naar de verschillende barretjes te gaan.
Die avond nog ff op de bar gestaan.. en vroeg (1 uur) terug gegaan want...

Volgende ochtent 7 uur opstaan om vervolgens 7.25 te met die cape-trip tour mee te gaan, ik had me nog vergist.. dacht dat ik 7.45 was, en was uit haast vergeten uit te checken.. daar gaat m'n 10 dollar key-deposed... die sleutel heb ik nogsteeds :P.

Maja, op naar cape tribulation, met een australische tourguilde die veel wist te vertellen over bijna alles wat we onderweg zagen, best interessant..

ehm.. op gegevenmoment gelunched waar ik ook nog ff piano heb gespeelt... voor een gratish tosti.. en daarna op naar de rivier crocidile spotting cruize.. 45 min op een bootje 2 kleine crocs gezien, 1 tree-snake, en 1 wat grote croc die "energi aan't besparen waren" ofwel.. niks deden. En nog een bult interessante planten :P.

en daarna eindelijk door het regenwoud. Waar je +-500 verschillende boomsoorten, en meer planten, waarvan 84% giftig is. planten zoals de "gimpy gimpy" , dat betekent "veel pijn" (als je een aboriginal woord 2 keer zegt is dat meerfout)
Een mooi hart vormig schattige harige plant... don't touch it... the pain of 5 beestings, lasting for about a week.

Naja ,dat soort dingen. Dus daar ff rondgecruized, en daarna al om.. 13:00 uur naar het hostel! waar ik op m'n kamer 2 nederlandse meisjes heb ontmoet, waar ik in een restaurantje daar de rest van die middag gekaart heb en gekeken naar de regen(ja het regent hier nogsteeds... idd bewolkt hier)

Eneh.. daarna... de nightwalk me de gestoorde professors. en dat was best wel laggen :). eerste wat hij ons liet zien.. okey. is evrybody here? ... look, I found this snake on the side of the road. En blijkbaar had hij een kleine (meter lange) slang rond z'n hand gewikkelt, echt lijp, daar wist hij ook veel over te vertellen (snakes have 2 penisses enzo).

Daarna die slang weer losgelaten in de bush daar, en toen met zijn busje naar een "secret location". opgegevenmoment moesten we allemaal blinddoeken zodat we niet konden zien waar we gingen.

Daar aangekomen kregen we allemaal een regenjas (het regende) en een zaklamp. In dat huisje daar liet hij ff de grootste spin van australie zien, en daarna een paar kikkertjes de jungel in... waar hij nog meer te vertellen had over al die verschillende planten en boomen... weer de gimpy gimpy.. die hij biiijna aanraakte.. een 400 jaar oude boom die 1cm per jaar groeit.. en ook nog een slang! glow in de dark wortels, en iemand zag er ook glimwormen.. en we zagen nog een slapende vogel.

Was maar een klein tourtje ,maar vond ik wel mooi ;).

ehm.. volgende dag met de cape-trip tour terug naar cairns, waar we onderweg nog gestopt zijn bij 1 of andere indrukwekkende hangbrug over een rivier met snelstromend wild water, waterval achtig, best indrukwekkend :).

Dus terug gegaan naar cairns, besloot in een hostel te gaan zitten midden in het centerum, tegen over het duurste hostel hier(gillegans).. maar toen ik daar aan kwam bleek die al vol te zitten en wou ook geen 36 dollar per nacht verspillen , maar gelukkig werd ik gestuurt naar een ander hostel, werd zelfs door een busje opgehaalt zodat ik niet 6 min hoefde te lopen, en daar kwam ik terecht in 16 bed dorm, met..onderandere 5 fransen die me bijna gelijk wouden meenemen naar 1 of andere pub-crawl, waar ik een t-shirt voor moest kopen...
En ben blij dat ik met hun ben meegegaan

Want het was echt laggen; We waren de laatste die daar aankwamen, de rest van de groep van.. 60 was al een uur wijn aan't drinken, en de bus ging al bijna gelijk toen we daar aankwamen..

Blijkbaar was het georganiseert door het asylum hostel, en we gingen naar.. 3 verschillende bars waar we goedkope jugs of beer, en drankjes konden kopen, een maaltijd, een stuk piza, en dus dat t-shirt... waar ondertussen al mijn naam op staat " Alby " de mouwen zijn afgebeten, en achterop "hot-stuff", "tits-man" en "if I was I, then who was who"(vraag we niet waarom)

Naja, met de bus naar de eerste bar, daar indrinken door het drank-spelletje si-vous-ni met die fransen te spelen(rock-paper-sisors in het frans...)

Daarna met z'n alle naar de volgende club zijn gelopen, die fransen begonnen simpele lietjes te zingen, in het frans, en iedereen was aan't mee dreunen(laaa lalalala laaa), we leken wel voetbal suporters :P.. allemaal het zelfde shirt... Echt laggen :P.

In die club aan't auhoeren geweest.. en daarna nog naar de laatste club....

5 uur een keer terug gekomen bij een hostel, 8 uur's ochtens een keer terug ge komen bij m'n eigen hostel, waar ik dus helemaal niet geslapen heb :P. (damn. .voor niks die nacht betaalt :P) en vervolgens heb ik maar ingecheckt bij het asylum hostel ,want die is veel lijper..

veel randomer, staat er zo'n waarschuwings bortje:
ATTENTION: Anoing guest will be shot!
(by the kerminator)
And naugty guest will be spanked!

de kerminator is een kermit-de kikker knuffel met een speelgoedgeweer, een samurai zwaard , en een bijl. en nog een nep-pistool...

En die staff hier is ook net zo random, 1 of ander klein meisje hier heeft al 4 keer m'n mobiel gejat(en terug gegeven) om het spelletje Bounce te spelen...?

Verder is hier gratis internet(als je je asylum t-shirt draagt), en hangematten.
en gratis koffi en thee

ik blijf hier nog een week!
Morgen ga ik die hele dag bungeejumpen! en cabel swing, en roofjump!!!

word echt CrAzy!

Verder dag erna.. op de backpacker-avond waterskieen ,denk ik, en dan.. full moon party op 29 juni... die ook crazy blijkt te zijn. ehm. jah staat allemaal nog niet helmaal vast.

Ik ga maar eens wat mensen bellen!

Groetjes,
Albert

  • 27 Juni 2007 - 16:35

    Emmy:

    Hey Albert, klinkt alsof je het wel naar je zin hebt daar:) Ook lache dat je gaat bungeejumpen etc!
    Wanneer kwam je trouwens terug naar Nederland, of was je van plan daar te blijven?;)
    Eerder had je het steeds over geldtekort, hoe zit je daar nou mee eigenlijk?

    Dikke kus, en veel plezier nog etc etc...!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Albert

Voor een uitgebreid profiel van mij: www.couchsurfing.com/albertbaarsma

Actief sinds 31 Okt. 2006
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 58110

Voorgaande reizen:

06 Juni 2009 - 30 Juni 2017

Tussen 2009 tot 2017

05 Juli 2009 - 02 September 2009

Liften --> Tamera (portugal)

06 November 2006 - 01 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: