Bungeeee! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Albert Baarsma - WaarBenJij.nu Bungeeee! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Albert Baarsma - WaarBenJij.nu

Bungeeee!

Door: Albert

Blijf op de hoogte en volg Albert

29 Juni 2007 | Australië, Cairns

Hey iedereen,

Oke, om ff m'n situatie samen te vatten.
Geld: heb ik genoeg; Na in +2 maanden +-550 uur gewerkt te hebben, 's nachts bij de bakkerij...
Tijd: het duurt niet lang meer tot ik terug moet komen! ga 5 juli naar hong kong, en vanuit hong kong vlieg ik 12 juli, om 0:05 vanuit hongkong naar nederland, kom ik 6:45 uur aan in schiphol!

(12 juli, 6:45 kom ik aan in NL)

En wat betreft pliezer; ik vermaak me hier prima :P

Ben dus wezen bungeejumpen! En dat was echt lijp, en eng :P. 's ochtens om 9 uur opgehaalt door een bus, en op naar het AJ-hacket bungeejump complex... de beste plaats ter wereld om te bungeejumpen (zeiden ze).

Ik was samen gegaan met een australisch meisje, anne, en eerst gingen we samen de mingin-swing doen... ik wist ook niet wat het was, maar blijkbaar gingen we met z'n 2en, in een buik-ligendepositie, helemaal omhoog, en toen moest er aan een toutje worden getrokken zodra het lampje groen werd .. else you die..

ik leef nog, .. we waren nog aan't praten, en op het hoogste punt sprong het lamje op groen.. en hej, it is groen, dan moeten we dit toutje... whooooaaaaaahaooaaaaaaa,... en we slingerden van de en kant naar de andere, als een...slinger

naja, dat was al best wel lijp, en daarna moesten de bungejumps gedaan worden. in allemaal verschillende soorten stylen

situatie: je gaat de trap op, 192 treden.. daar aangekomen lever je het bewijs in aan 1 van de 2 instruktors. om te springen, krijg je zo'n beveiligings ding rond je benen en buik die ze volgens mij ook gebruiken bij klimmen... Daarna stap je op naar een plato waar je benen worden ingepakt, met eerst een handoek, daarna word je ingewikkelt een tou achtig iets, en dat word nog omwikkelt zodat die niet kan ontsnappen... word je vast gemaakt met een dik touw aan je voeten, en nog een medium(nogsteeds dik) aan die lus van je buik... en die 2 touwen worden aan elkaar gebonden...of waren het er nau 3... naja, allemaal heel veilig dus. en dan loop je.. met je voeten aan elkaar gebonden... in ministapjes.. niet springent want dan kun je door het gewicht van het zware tou meegenomen worden... dus lopent in kleine stapjes naar de afgrond.. geneens een vadsoenlijke loopplank.. waar een klein beetje tijd krijgt om naar beneden te kijken... niet veel..

De eerste.. voorwaardsvoorover leunen en springen, en daar werd ik bijna geforceert om te springen, 5! 4! 3! 2! 1! aaaaaaaaahhhhhhhh, en daar ging ik, na een paar seconde freefall misde ik het water beneden, en stuiter je weer omhoog... en in mijn geval "draaide ik ook nog keihard rond... stuiter stuiter, word je opgehaald door een bootje.. helemaal duizelig, lig je daar, in ongeloof van wat je net gedaan hebt, en moet je zwaaien naar de camera die je boven geneens ziet als een puntje.. zo ver weg..

En nog een keer, want wou er natuurlijk zo veel mogelijk doen hea...

2e, je word achterover geleunt, en de instuctor laat je los.. hij telde geneens af.. ready? en toen ging ik al :P
die was de minst enge... en ik werd bij deze in het water gedipt... zeiknat t-shirt.

3e, de meest enge, want deze moest ik helemaal zelf doen; achterover leunen, zelf afzetten.. how? just go! 5 4 3 2 1 whoaaaaaaaaaaaa.whoohoo.

Daarna lunch, 10 dollar om te besteden bij de bar... nam ik maar een broodje..

4e, de meest crazy normaale bunge... the elevator, hop je achteruit met je voeten eerst.... terwijl je omhoog kijkt naar een zwaaiende instrucktor... alsof je in een kapotte lift zit, echt CRazY, en dan word je natuurlijk op het laatste moment omgeklapt.... puure adrenaliene...

Ondertussen was het druk geworden, en moesten wachten.. geen tijd meer.. om nog een normale jump te doen.. omdat we nog de Roofjump wouden doen...

En die is echt crazy... je krijgt een speciaal "harnas aan die uiteindelijk vast gemaakt word aan je rug, .. 3 touwen dit keer zeker... en dan sta je daar, op het dak van het dat hele bungejump compleks.. dus nogeens 2,5 meter boven waar je eerder bungeejumpte.. en daar heben ze een renbaan aangelegt(..4 meter?).. een renbaan die vlink.. in een hoek van +-30 graden omlaag gaat... en daar moet je dan vanaf rennen... krijg je je koort in je rechterhand gedrukt die je dan in mid-air moet weggooien...

Dus ren....spring...
ahhaahahahaahaaaaaaa-whoohooooooo!!! langzaam kantelent... ohw shit!
en gooi,
en dan bounce je weer omhoog tot een hoogte die bijna net zo hoog voelt als een normaale bungejump
WHOHOoooo!
en dan bounce je nog een paar keer, om vervolgensopgepikt word door een boot met een mannetje die ik bijna een slow-motion flying kick gaf :P.

Duseh.. bungejumpen is echt SUPER!
vol met adrenaliene die avond uit gegaan, en ongelimiteert drinken voor 10 dollar.. voor een uurtje, half uur pauze, en daarna nog een half uur drinken...
waar ik alleen maar bacardy-lemon had gedronken... word je niet misselijk van!

Eneh, het is EINDELIJK weer zonnig hier! dus ben gister als een dagtrip langs 2 stranden gegaan.... die.. een uurtje uit de stad liggen... mooi man. grote zankorrels...

naja Ik ga zometeen inboeken voor een SKYDIVE!!!!! want zoals die eerste seconden van een bungeejump voelen.. zo voelt die skydive voor 40 seconden! en dan nog spectaculair uitzicht over cairns als die parashute opent..

Als ik dat dan allemaal gedaan heb.. raften, bungee, en skydive mag ik dan 12 juli (6:45) weer legaal terug komen naar Nederland!

whohooo!

Groetjes,
Albert

  • 29 Juni 2007 - 08:00

    Sven:

    klootzak hoe kun je die dingen doen zoner ons:P

  • 29 Juni 2007 - 08:01

    Sven:

    lullll

  • 29 Juni 2007 - 10:39

    Jasper:

    de eerste keer.. zou met mij zijn albert.. DAT HAD JE BELOOFT:P haha jeroen heeft weer eens praatjes gehad.. dat je 6 july al terug kwam.. wat een tjap.. helemaal in de war omdat die onder de plak zit! 12 july dus, we moeten eigenlijk even met z'n allen wat gaan drinken dan in de stad of wat dan ook? nou goed dat zien we dan wel weer!

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Albert

Voor een uitgebreid profiel van mij: www.couchsurfing.com/albertbaarsma

Actief sinds 31 Okt. 2006
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 58110

Voorgaande reizen:

06 Juni 2009 - 30 Juni 2017

Tussen 2009 tot 2017

05 Juli 2009 - 02 September 2009

Liften --> Tamera (portugal)

06 November 2006 - 01 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: