Laatste dagen in ozzy - Reisverslag uit Cairns, Australië van Albert Baarsma - WaarBenJij.nu Laatste dagen in ozzy - Reisverslag uit Cairns, Australië van Albert Baarsma - WaarBenJij.nu

Laatste dagen in ozzy

Door: Albert

Blijf op de hoogte en volg Albert

04 Juli 2007 | Australië, Cairns

Hey iedereen

Dit dagboek heeft in totaal 6372 pageviews... na 2 keer refreshen 6374.. maar tog... :P

maareh, jasper, je hebt gelijk, we moeten ff allemaal wat gaan drinken als ik terug kom :P. Regel het voor me! :P asjeblieft :)

Want ik heb het hier veels te druk.. ik MOET genieten van deze laatste dagen hier in australie, het kan , wan het weer is prachtig

Ben dus eindelijk wezen skydiven....

Maar eerst was er een reggea festival waar ik nog heen moest! ben naar het plaatsje kuranda gegaan, en vanaf daar gelopen, vragend, op de muziek af gaand... aangekomen bij het festival..
3 podiums, 1 waar bijna constand "doof" werd gedraaid, met af en toe rap of zang, en 2 podiums, 1 amphitheater, 1 on top die elkaar afwisselde voor live bandjes.

De hele sfeer daar was geweldig, voor mij totaal onbekende bandjes, maar hej, wie houd er nau niet van reagea.. het was echt mooi, vooral... de band zenif... werd zelfs nog ge "we want more!" en speelden nog wat extra's, echt lijp. Was met anna, en een paar "perthians", en verder kwam ik nog het canadese meisje tegen, waarmee ik 2 maanden geleden had gewerkt in coral bay.. small world

naja, heb nog een hennip-bandje gekregen daaro, die ik waarschijnlijk nog wel een tijdje ga dragen..

festival was van... 3 tot 11:00, en we hadden geluk om een busje terug te krijgen.. want moest volgende ochtent skydiven..

Op een vroege ochtent lag ik nog in m'n bed.. iemand kwam binnen om me op te halen voor de skydive op mission beach. ja, ik had me verslapen.. maar het was oke, want iemand anders had zig ook verslapen... en later bleek dat ze zelfs iemand waren vergeten... lekker strak georganiseert allemaal :P...

Maar het maakte niet uit. Na verder geslapen te hebben op de bus, kwamen we aan op een klein vliegveldje waar we ff moesten inchecken.. en moesten kiezen of we video wouden kopen.. en hoe enzo... ik zij misschien ;) en toen wou wel iemand me filmen en kon ik achteraf beslissen....
en vervolgens moesten we wachten, en waarom niet wachten op het strand.... dus we zijn naar de plaats op mission beach gebracht waar iedereen lande, ... er waren 5 groepen(van... 4 ofzo), ik zag groep 3 en 4 landen..
Echt lijp, mensen uit de lucht zien vallen hahaha :P alemaal blije mensen...


en toen was ik... in groep 5...

Dus terug met de bus naar dat vliegveldje, en daar kreeg ik een soort skydive harnas aan (leek wel een beetje op die van de roof-jump), en gingen we naar het vliegtuigje, waar ik onderweg nog werd geinterviewed. Hele aardige instruktors trouwens. Ik ging dus skydiven met een everanen kerel die "tandum" aan me vast zat. en eigelijk alles voor me deed. En een 2e kerel die alles filmde. Trouwens al schitterent uitzicht vanaf het vliegtuig... steeds hoger.. die tandum master had wel een hoogte metertje.. we gingen naar 14,000 feet... en ik ging als eerste van m'n groep spingen...

Dus toen was 't zover, die cameraman ging eerst buiten het vliegtuig hangen, mog ik m'n benen naar buiten hangen... 1, 2,3 ... afzetten..

.... ik kon ff geneens adenhalen, maar ik wist nog wel wat ik moest doen, benen naar achteren, 2 keer m'n schouders tappen, en dan armen uitsprijden... en dan is 't echt super lijp... whoohohohhoooooooooooooooo!!

die kamera kerel kwam nog ff midden in de lucht m'n hand schudden, en ging omgedraait onder ons door... en werd een paar keer horizontaal rondgedraait...

en na 60 seconds freefall, op ongeveer 6000 ft. ging die parashute open...

damn.. wat een harde ruk ineens, dat ik er misselijk van werd, en met die parashute moetsen er ook een paar trucjes worden gedaan.. we bleven daar nog 5 min rondzweven... wat een uitzicht daar over een 16 km lang strand, en ook eilanden waren te zien. wauw.

Geland, owhja, had trouwens geen schoenen aan! wat normaal gesproken moet, maar ik had geen schoenen mee en ze hadden geen schoenen voor mij in mijn maat. Maar zat wel goed als ik gewoon m'n benen strekte... en pas lande als die tandum master lande.. geen problemen daar mee gehad

dus geland, helemaal in een adrenaliene rush.. damn.. en ineens hardstikke moe.. was echt lijp dus... en heb nog groep 6 naar beneden zien komen...

daarna weer terug naar die vlieg-basis, om daar in het kantoortje misschien m'n video te halen voor 145$.... hmm... 120? oke.. what ever... en toen kreeg ik de foto's erbij, normaal gesproken zou dat 195 zijn.. dus tog wel een goeie deal :).

duseh, jah dat was skydiven

Ben afgelopen maandag nog naar de mad-monday party hier in het asylum hostel geweest, weer het zelfde asylum shirt aangehad, waar ondertussen al wat meer random teksten op staan geschreven.

Gisteren niks gedaan, brak van mad-monday.. ohwja, tog ff naar de lagoon geweest... naja verder niks.. te lui..

eneh.. vandaag.. omg.. had ingeboekt om te gaan zee-kayaken, en daarvoor zou ik een bus moeten nemen om +-7:15...

allarm ging af om 6:40... wou die ff 10 mintutjes verder slapen en werd wakker om 8:15...

verder geslapen tot 12 uur, daarna langzaam ontbeten .. een beetje rondgedwaald, en zit nu alweer een uur achter het internet, en ga zometeen ff naar de westpac lopen om te kijken hoe ik m'n bank-account kan dichtmaken...

verder... ga ik morgen alsnog seakayaken, en de dag erna is het dan tijd om australie te verlaten!

Damn..

Ik spreek jullie later nog wel

Groetjes
Albert

  • 04 Juli 2007 - 10:21

    Jasper:

    haha skydiven.. damn dat wil ik ook wel gek, wat moet ik regelen dan.. dat iedereen een dag vrijhoud voor jou?? hahaha

    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Albert

Voor een uitgebreid profiel van mij: www.couchsurfing.com/albertbaarsma

Actief sinds 31 Okt. 2006
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 58100

Voorgaande reizen:

06 Juni 2009 - 30 Juni 2017

Tussen 2009 tot 2017

05 Juli 2009 - 02 September 2009

Liften --> Tamera (portugal)

06 November 2006 - 01 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: