dag ozz - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Albert Baarsma - WaarBenJij.nu dag ozz - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Albert Baarsma - WaarBenJij.nu

dag ozz

Door: Albert

Blijf op de hoogte en volg Albert

06 Juli 2007 | Hong Kong, Hong Kong

hey iedereen..

Laatste nachten in australie steeds proberen uit te gaan, maar uiteindelijk steeds te vroeg(12uur) naar bed, en te laat (11 uur) weer opstaan... ben beetje ziekjes... nogsteeds

Maar dat heeft me niet erg tegengehouden hoor... ben nog steeds wezen sea-kayaken.

Was net wat anders dan ik had verwacht: we gingen 's middags 1:30 met een klein groepje, moeders en kinderen..., Vanaf palm cove, een mooi strand, in een kayak, ik kreeg een 1 persoons kayak, andere kregen dubbelen..

Gingen we om heel "croc" island heen. Daar was veel reef, en omdat hun daar de enige waren, was het rief daar best wel onbeschadicht, mooier... ben daar wezen snorkelen waar niet veel andere durfden te snorkelen... too easy.. Het kayaken zelf was leuk, en die tourgids gaf me best wel wat vrijheid..heel relax

anyway, na weer een poging om op m'n laatste avond kijhard uit te gaan.. weer te vroeg in bed beland.

vandaag, 6 jul, ging ik dus eindelijk australie verlaten... Beetje afscheid genomen en ben door de hostel eigenaar (heel aardig vrouwtje) naar het vliegveld gebracht, daar aangekomen alle vloeistoff vanuit m'n handbagage in m'n luggage gegooit.. en zakmes enzo.. en door duane(tog?)

naja, werd daar ineens random gecontroleerd of ik wel/niet geen vloeibare explosieven bij me had.. en werd gevoelieerd.... had niks bijzonders bij me dus mocht weer doorlopen...

.. daar nog laatste ozzy burger gekocht van een nederlands meisje die daar werkte... en toen gaan vliegen

In die vlucht van 8 uur heb ik bijna constand tv gekeken.. de tijd ging redelijk snel...

aangekomen in hongkong.. pfff wat is het ineens warm, zelfs om 12 uur 's nachts is het hier nog 25 graden! dikke lucht.. bha..

Naja, had gelezen welke bus ik moest nemen, en op die bus kwam ik een hong-konger tegen die net 3 weken in america was geweest, en die heeft me netjes aangewezen waar ik was, en hoe ik bij het hostel moest komen..jeej :), en ik liet hem ff een lijsje met dingen waar ik wat kon doen in hong kong...chill

naja, hij had me dus de weg gewezen, aangekomen bij het "hostel". heeel klein entreetje, en werd me vertelt dat ik naar de 16e verdieping moest! met de lift... daar aangekomen zag ik wel een deur met "yesinn".. op slot... what the..
stond wel een bordje, ring bell.. werkte niet.. call this number.. naja, uiteindelijk kwam iemand lang om de deur open te doen...

dus zit op de 16e verdieping..achter 1 deur is een heel hostel!! 8 kamers, reseptie, computer gelegenheid.. allemaal heel krap bij elkaar... vergeleken met australie.. en nederland :P

Hier in hong kong is het redelijk normaal als je slaapkamer.. anderhalf vierkante meter is ofzo! echt klein.. maar de 6 bed dorms vallen best mee.. heb goeie airco, douche en wc op .. halve meter.. ziek.., tv...

het is allemaal trouwens wel hoog genoeg hoor.. heb nog geen last gehad met deuren :P

Naja, zit hier dus nog.. 5 nachten, moet dat morgen betalen.. ga nu naar bed.. ben moe :)

Groetjes,
Albert

P.s. jasper.. je hoeft niks te regelen hoor.. als dat te veel gevraagt is.. :P

  • 07 Juli 2007 - 12:09

    Rein:

    ben ik nou de enige sukkel wie het niet in één keer lukt een berichtje te plaatsen? Stomme site geeft me alleen een blank scherm:P

    Anyways, ik hoop dat je het nog heel leuk hebt in je laatste week Hongkong, dat zou ik ook wel willen zien zeg! Neem in ieder geval wat foto's mee.

    Tot binnenkort,
    Rein

  • 08 Juli 2007 - 09:17

    Mamma:

    Lieve Albert,
    Ama, daar ben ik nu, geeft je het advies om de dierentuin te bezoeken en ook het eiland. Zij is daar geweest en het is daar erg mooi, zegt ze. Nog heel veel plezier. Liefs van Ama en van mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

Albert

Voor een uitgebreid profiel van mij: www.couchsurfing.com/albertbaarsma

Actief sinds 31 Okt. 2006
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 58099

Voorgaande reizen:

06 Juni 2009 - 30 Juni 2017

Tussen 2009 tot 2017

05 Juli 2009 - 02 September 2009

Liften --> Tamera (portugal)

06 November 2006 - 01 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: