De verklaring - Reisverslag uit Enschede, Nederland van Albert Baarsma - WaarBenJij.nu De verklaring - Reisverslag uit Enschede, Nederland van Albert Baarsma - WaarBenJij.nu

De verklaring

Door: Albert

Blijf op de hoogte en volg Albert

09 September 2007 | Nederland, Enschede

oke.. nu moet ik mezelf maar eens verklaren.. waarom ik ineens naar frankrijk ging.

Ik heb in australie besloten om international business and management(IBMS) te gaan doen. Want dat was nau een studie die me op een aantal dingen erg leuk leek... marketing, toerisme, engelstalig, international law, jaar in anderland studeren. en vooral het woord intrnational staat me nogsteeds wel aan, want ik ben ondertussen een beetje verslaafd geraakt aan reizen.

Ik wist toevallig dat het kon in enschede, en ik had zoiets van, makkelijk, enschede, kan ik nog ff thuis blijven wonen en we zien wel...
Dus ik een paar e-mailtjes wisselen met iemand van de saxion hogeschool in enschede. En dat zou allemaal wel goedkomen als ik dan.. zo ongeveer 20 juli zou terug komen, dus dat heb ik toen ook gedaan.

Maar toen ik thuis kwam.. god damn... ik vind het moeilijk uit te leggen..

misschien omdat ik wat meer van de wereld heb gezien.. meer heb meegemaakt, weet ik dat enschede eigelijk een stad is die me niet boeit.. niet inspireert, ten opzichte van zoveel plaatsten ...

Dus ging ik tog nog proberen hals over kop in amsterdam te gaan studeren, nadat ik er wat meer overgepraat had, bedacht had dat amsterdam een wat meer internationale stad is. Ik ben in australie zoveel mensen tegen gekomen die amsterdam helemaal geweldig vonden...

Dus jah, amsterdam zou het worden.. maar tegen de tijd dat ik dat had besloten was het al te laat... want ik had nog een klein probleempje... voor IBMS heb ik economie in mijn proviel nodig, en dat heb ik niet.. nau kon er een curses economie worden gedaan in enschede, om op de saxion te beginnen.. dat wist ik al vanuit australie.. maaar in amsterdam.. was ik daar net een week te laat voor.

En toen wist ik niet meer wat ik wou gaan doen.. enschede.. amsterdam.. utrecht? in Australie studeren?! niet studeren?! of tog maar weer gaan reizen?

oke, dat is 1 ding wat er speelde

Ondertussen had mijn moeder mij vertelt, al van de weg naar huis vanuit schiphol, dat ze me eigenlijk het huis uit wou hebben!

Waarom was me niet helemaal duidelijk, maar ik moest het huis uit! Ik koppig blijven en steeds maar zeggen.. Eerst nog naar vlieland.. en toen ik uit vlieland terug kwam,.. ik was ook steeds met die studie bezig.. of eigenlijk moest ik er mee bezig zijn, want ik

3e aspect.. was een lamme tak. ik heb behalve nog een beetje proberen te regelen voor die studie.. in 6 weken tijd(waaronder 1 week vlieland) heeel weinig gedaan.. eerlijk gezecht zat ik een te groot deel van die tijd lam achter mijn computer films te kijken.

En na 5 weken zij mam: je hebt nog een week, en ondertussen moest ik alles wat ik had opruimen en mocht ik nog 1 kast(uiteindelijk 3 kwart kast) houden aan spullen, rest moest weg

Nau had ik al alles opgeruimt voordat ik naar australie ging.. maar tog weer 2-3e daarvan weg gooien.

en toen echt het huis uit! ik kon het nogsteeds niet goed vatten, en ben toen maar een tijdje bij jeroen thuis in de caravan gaan zitten.

Natuurlijk was het niet de bedoeling dat ik daar te lang ging zitten en ondertussen had mijn moeder een articel in de krant gevonden... werken in 15 europese landen op 200 verschillende campings tenten opruimen als demontage medewerken.

Dus daar ben ik maar vol voor gegaan... dan maar even niet studeren, en er is nog een half jaar instroom voor IBMS in amsterdam waar ik die economie curses voor kan gaan doen.... als er genoeg leerlingen voor zijn.

Nau, dus moet ik nog maar een half jaartje zien rond te rijzen... Dus ik met die vacansoleil naar Frankrijk

Dus dit is mijn verklaring.. waarom ik nu weer op reis ben

Als je nog vragen hebt... graag.

(waarom ik nu in spanje zit.. zit in het volgende stuk)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Enschede

Albert

Voor een uitgebreid profiel van mij: www.couchsurfing.com/albertbaarsma

Actief sinds 31 Okt. 2006
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 58100

Voorgaande reizen:

06 Juni 2009 - 30 Juni 2017

Tussen 2009 tot 2017

05 Juli 2009 - 02 September 2009

Liften --> Tamera (portugal)

06 November 2006 - 01 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: