Vacansoleil - Reisverslag uit Canet, Frankrijk van Albert Baarsma - WaarBenJij.nu Vacansoleil - Reisverslag uit Canet, Frankrijk van Albert Baarsma - WaarBenJij.nu

Vacansoleil

Door: Albert

Blijf op de hoogte en volg Albert

12 September 2007 | Frankrijk, Canet

Opnieuw welkom iedereen: mijn reis gaat verder, en het is weer tijd voor mij om eindelijk weer wat reis verhalen op deze site te zetten.

Dus.

Ik had een mailtje geschreven naar vacansoleil en die hadden me gelijk de volgende dag opgebeld of ik kon komen voor een solicitatie gesprek in eindhoven. Dus dat heb ik toen gedaan, en werd eigelijk gelijk aangenomen. Allemaal heel netjes en officeel.. ik kreeg wat formulieren toe gestuurd, en zodra ik die zou terug studeren kon ik de dag daarna met vliegtuig vertrekken; want ze hadden werk voor me op een camping in zuid frankrijk, canet,.. aan de zuidkust van frankrijk. Dat was dus wel ff heel makkelijk en kwam goed uit aangezien ik in die tijd sliep in de carvan bij jeroen achter het huis... en daar eigenlijk zo snel mogelijk weg wou. (ik had het er wel heel gezellig bij jeroen thuis hoor. maar ik moest daar van mezelf weg)

Dus toen maar, 5 dagen na dat solicitatie gesprek, vanuit maastricht op het vliegtuig gestapt en naar girona(spaanse grens) gevlogen... en zou daar opgehaald worden.

Toen ik daar aankwam zag ik ff niemand.. heb daar uiteindelijk een half uur beetje gezocht naar iemand die me zou moeten ophalen... maar die kerel was gewoon een half uur te laat, en had me daarna ook snel gevonden.

Dus ik naar de camping mar estang in canet. waar ik daar in zo'n sta tend die voor 6 personen bedoelt is mocht gaan slapen in m'n 1tje... waar ik na een uurtje tog maar naar een andere tent moest verhuizen. en daar mocht gaan slapen..

De volgende ochtent mocht ik weer verhuizen naar een andere tent. en moest ik beginnen met werken, een tent voorbereiden voor de demontage. Ik kreeg een stensel waarin stond uitgelegt hoe ik dat moest doen. De beheerders die me dat gaven hadden zelf dat nog nooit gedaan..

Dus ik maar wat doen wat in dat stencil stond... kleine invertarist tellen (6 borden, 6 van elk bestelk, lamp, broodmes, soeplepel, garde ect.) die in een doos doen, kastjes uit elkaar halen, bedden uit elkaar halen. naja, ect. deed ik de hele dag over, en had het niet af >P.

Naja, werd aan het eind van de middag ineens opgehaald door 1 of andere maike die me naar een andere camping ging bregen om daar te helpen tenten opruimen.
Daar ontmoete ik frans die de camping beheerde.. en heb hem uiteindelijk 5 dagen geholpen tenten opruimen..

Frans was een interessant figuur trouwens... ik mocht steeds bij hem ontbijten, avonteten, en 2 maal daags bij de koffie zijn koekjes opeten. en dan had frans altijd veel te vertellen over zijn belevingen.. hij was.. 58 en had afgelopen 6 jaar met zijn fiets overal gereist... zuidkust van australie.. rond heel zuid america... europa door, ook gewoon gerijst door azie, waar hij in thailand nu een vriendin had van 35...
en hij zijn hele leven eigenlijk heel georganiseert geweest en had kwa werk ook veel verschillende dingen gedaan...
hij praate heeeel veeel...
zo veel dat er eigenlijk maar 5 of 6 uurtjes op een dag overwaren om te werken .. verder was het een hele saaie camping.

na die 5 dagen werd ik weer opgehaald, mocht ik weer terug naar mar estang.. en daar heb ik nog uiteindelijk een weekje gewerkt, nog samen met verry, aardige kerel waarmee ik samen makkelijk 4 tenten op een dag kon doen.. en zo heel snel niks meer te doen was, en ik nog een paar dagen weinig gedaan heb.. want ik had besloten te stoppen...
waarom? Het werk boeide me niet, ik leerde heeel weinig van, en ik verdiende zo'n 20 euro per dag...Tijdsverspilling...

Dus na die paar dagen hadden ze besloten Verry in mijn plaats te zetten terwijl ze verder zochten naar iemand die mij kon vervangen. en daar zijn ze waarschijnlijk nogsteeds mee bezig.. arme stakkers..
Het was natuurlijk niet netjes om ineens te besluiten te stoppen..... maar ik verdiende echt heel weinig.. (20 euro is 30 dollar.. ik verdiende in australie gemiddelt 120$ per dag 4 keer zoveel!)

Dus ik heb m'n spulletjes weer bij elkaar gepakt en toen maar opweg gegaan naar spanje..


ff over de camping. was opzich wel mooi strand daaro, maar zoo druk! wtf, in ozz was het altijd zo leeg... of mooier... weg daar... Was opzich wel een mooie camping.. met een groot zwembad met lijpe glijbaan.. maar verder.. er zaten te veel nederlanders duitsers... en fransen die alleen maar frans praten.. en te veel geiriteerde moederers met te veel kleine kinderen die allemaal aan't huilen waren de hele dag door (oke oke.. nu overdrijf ik) en de enige jongeren beetje richting mijn leeftijd waren allemaal frans pratent en kon ik net zo slecht begrijpen als zij mij... naja.

tog maar naar spanje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Canet

Albert

Voor een uitgebreid profiel van mij: www.couchsurfing.com/albertbaarsma

Actief sinds 31 Okt. 2006
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 58109

Voorgaande reizen:

06 Juni 2009 - 30 Juni 2017

Tussen 2009 tot 2017

05 Juli 2009 - 02 September 2009

Liften --> Tamera (portugal)

06 November 2006 - 01 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: