Weer op reis - Reisverslag uit Gerona, Spanje van Albert Baarsma - WaarBenJij.nu Weer op reis - Reisverslag uit Gerona, Spanje van Albert Baarsma - WaarBenJij.nu

Weer op reis

Door: Albert

Blijf op de hoogte en volg Albert

12 September 2007 | Spanje, Gerona

hey iedereen.. ik heb weereens te veel megemaakt.. te veel te vertellen, want ik ben weer begonnen met reizen...

Als je geinteresseert bent in hoe ik nau in spanje terecht ben gekomen.. ik heb een aantal gigantische berichten voor deze geplaatst... moest ff..

Naja, ben dus bij vacansoleil weg gegaan, heb aanweizingen gevolgt en heb een bus voor 1,10 euro genomen naar Perpignan, waar ik daar op een trein zou stappen.

Daar aangekomen heb ik met m'n beste frans en een beetje engels een treinkaartje weten te krijgen voor een trein die over een uur zou gaan naar girona... er stond iets van ... 2 waar ik dacht dat peron moest staan.. maar dat bleek helemaal fout te zijn en moest eigenlijk op peron A moest zijn... dus ik had de trein gemist... moest nog een extra 3 uur wachten op de volgende trein... Ben maar ergens door de stad gedwaald, en op een rustig plekje een gitaar gespeelt..(ja.. ik heb de oude gitaar van m'n moeder mee..) Sudokus gemaakt.. nog wat gegeten.. 20 min geinternet..

3 uur later op de trein gestapt... een reis waar ik blijkbaar moest overstapen bij port hau.. en dat ging gelukkig heel snel.. maar al met al duurde die reis 2,5 uur... (trein is trouwens stuk goedkoper in frankrijk) Toen ik met de trein in spanje kwam begonnen ze allemaal ineens spaans te spreken en ik was dus in spanje.

eneh, tja aangekomen in girona, opzoek naar een hotel.. ondertussen al om 7 uur 's avonds ofzo. Dus ik daar vragen.. werd een kant op gestuurt, kwam bij een 4 sterren hotel... special offer> 100 euri per nacht. ehm.. tog maar gevraagt naar iets goedkopers.. kwam bij 2 sterren hotel.. geen 1 persoons kamers meer, maar dubbel voor 60 euri p nacht... ehm.. iets goedkopers? kreeg een kaart waar ze 4 hostels omcircelde.. Naar een populair hostel gestuurt.. hadden ze ook allen dubbels.. 55 euro per nacht.. ergens goedkoper? weer ergens anders heen.. (ondertussen al kilometers gelopen en begon het donker te worden) daar aangekomen.. in het spaans moest duidelijk gemaakt worden dat er hier ook alleen dubbels over waren.. 40 euro per nacht....(singel 22) en dat ik een kant op moest lopen ofzo.. naar een ander hostel..? (spaans hea) dus ik op mijn kaartrichting volgende hostel... en er stond zoveel in dat gebied waar ik was aangegen (muzeas enzo) dat ik niet de weg kon vinden naar het hostel.. ik wat mensen vragen die engels spraken.. wisten het ook niet.. zag ik een ander meisje op de kaar kijken.. die sprak toevallig ook engels, kwam uit lituania, en sliep zelf in een hostel waar ze maar 16 euri betaalde! Dus ben ik met haar mee gegaan.. een beetje dwalen daar want het was voor haar ook de eerste dag daar.. en toen aangekomen bij het hostel... dat bleek in de zelfde straat te zitten als dat vorige hostel.. en stond niet op mijn kaart...

Ff een douche genomen en daarna met haar even gaan kijken wat er in stad gebeurde, want iedereen had die dag blijkbaar vrij omdat het een feestdag van die plaats was.. vrijheid voor Colonge ofzo.. en er was een spaanse rockband aan't optreden in de stad. op het plein op de rivier..

Wat niet zo heeel interessant bleek te zijn, dus hebben we daar nog wat rondgelopen, nog door het oude deel van de stad waar prachtige gigantische kasteel en catherdraal achtige oude gebouwen staan.. (dingen die je in australie nau niet zou tegen komen)

Naja op gegevenmoment terug naar mijn kamer gegaan, 4 persoons kamer.. waar 1 andere kerel bleek te zit die met een ruk de deur opendeed en ik hem moest uitleggen dat ik bij hem op de kamer moest gaan slapen... gebarentaal.. hij spaans terugpraten... vage kerel is dat..
Na een tijdje moeizaam met hem te communiseren tog maar gaan slapen...

na een tijdje tog maar het licht uit gedaan.. wat hij na een tijdje weer aan deed, even weg ging, de deur achter zig op slot deed... later weer terug kwam, deurt van slot.. binnen komen, wat geluiden maken, deur weer op slot... licht aanlaten...

half uur later weer het zelfde.. steeds dat geluid van die sleutel in het slot.. arg.. ! naja, en uiteindelijk, om half 2 's nachts daagde hij me uit voor een potje dammen..... uiteindelijk 2 keer verloren en 2 keer gelijk gespeelt.. en hij alsmaar in het spaans praten, mij dingen proberen duidelijk te maken.. toen wou hij me nog een kaartspel uitleggen.. echt.. geen idee wat hij nau in het spaans probeerde uit te leggen...

uiteindelijk 4 uur 's nachts wou hij gaan slapen... en ik moest zelf nog het licht uit doen...

om 8 uur opgestaan om hier gratis ontbijt te halen van het hostel. En dat ontbijt was verbazingwekkend goed! zo'n afhaal ontbijt waar ik uit nog best wel wat dingen kon kiezen.. zelfs cake.. verschilende soorten sapjes..
na ontbijt weer naar bed gegaan.
's middags een keer wakker geworden, en nog ff samen met m'n spaanse kamergenoot spaanse tv gekeken.. waar hij mij enthousiast stond uit te leggen dat het allemaal onzin was wat er in dat verhaal gebeurde(was het ook.. zover ik het begreep) punta! es loco!... moet tog op een manier spaans leren tog..

ik kan hem echt maar voor 10% verstaan.. maar tog.. wil eigenlijk wel spaans leren.

Naja, ik ga morgen naar barcelona, kijken wat daar te doen is. Wil niet langer blijven hier in girona, is net wat klein.. ik ga zo ff kijken of ik ergens kan gaan werken... maar het word heel lastig in het spaans... ik ga morgen denk ik maar naar het internationale hostel van barcelona.. kijken wat er gebeurt.. en anders naar madrit als daar niks is.

Ik zie wel, komt wel goed!

Ik hou jullie wel op de hoogte van wat er gebeurt hiero! als het internet niet te duur is :P

Groetjes uit Spanje!
Albert

P.s.
Als je geinereseert bent hoe ik nau in spanje ben terecht gekomen.. moet je m'n vorige berichten lezen...

  • 12 September 2007 - 18:25

    Rein:

    Hey Kerel,

    leuk dat je het naar je zin hebt. Die kerel lijkt me een leuke manier om Spaans te leren. Ik zei hier wat mensen (geloof Jelle en zn ouders) dat je naar Barcelona wou gaan en ze raadden het af, zo'n kennis van hen van jouw leeftijd was daar ook geweest en leven schijnt daar echt heel duur te zijn en je verdient er superslecht. Lijkt me vooral voor jou niks;) Maar goed, wel leuk om dat een keer gezien te hebben lijkt me:)

    Anyways, nog heel veel plezier!

  • 12 September 2007 - 21:19

    Jeroen:

    maar goed dat je niet ging studeren met dat gebrekkige nederlands van je:P maar nu wil je ook nog spaans leren..leer eerst goed nederlands!:P
    maar voor de rest wel mooi dat je het naar je zin hebt:P

    groet je buurman

  • 13 September 2007 - 06:46

    Jasper:

    kerel.. waar ben je nou helemaaal mee bezig.. meer dan 20 euro per dag ben je eigenlijk helemaal niet waard, dus ga snel terug naar frankrijk.. waar je misschien nog mensen kunt verstaan.. heb je trouwens die chick gepakt:P? je bent echt een verdwaalde beatle

    wel belangerijk!

    Groetjes en nog veel plezier daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Gerona

Albert

Voor een uitgebreid profiel van mij: www.couchsurfing.com/albertbaarsma

Actief sinds 31 Okt. 2006
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 58103

Voorgaande reizen:

06 Juni 2009 - 30 Juni 2017

Tussen 2009 tot 2017

05 Juli 2009 - 02 September 2009

Liften --> Tamera (portugal)

06 November 2006 - 01 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: