Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Albert Baarsma - WaarBenJij.nu Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Albert Baarsma - WaarBenJij.nu

Barcelona

Door: Albert

Blijf op de hoogte en volg Albert

15 September 2007 | Spanje, Barcelona

Hey iedereen,

Om verder te gaan met m'n verhaal... ik ben die avond nog mee gegaan met mijn bijzondere kamergenoot die blijkbaar opzoek was naar een bank... die we uit eindelijk na een uurtje hadden gevonden, daarna kocht hij in een razend tempo 100 euro aan kleding, en betaalde mij een broodje kebab.... ben weer een ervaring rijker.

De dag erna... ben ik tog maar nog een extra dagje in girona gebleven, waarom niet? en zo kwamen er ineens 2 fransen op m'n kamer die net uit barcelona kwamen, waar ik nog ben mee meegegaan om over de oude stadsmuur te lopen, en daarna tapas te eten.. zij waren net in barcelona geweest en ze konden me redelijk precies uitleggen hoe ik bij m'n hostel moest komen, heel handig (metro lijn 3, dat station, daarna die straat die daar is.. jou know)

Dus dat heb ik toen de volgende dag gedaan, in de middag een trein genomen naar barcelona, daarna de metro, en gelopen naar het hostel, het klopte precies, had het zo gevonden...

Aangekomen in het hostel kwam ik bij het inchecken 3 americanen tegen(2 meisjes), waar ik mee in gesprek kwam.. aardige mensen tog altijd. hostel was trouwens precies vol nadat wij incheckten.

Nadat ik in de lege kamer 402 ..(was tog vol? hea?) maargoed, daarna een beetje door de stad gedwaald opzoek naar een knoop en naald, want ik moest m'n nog broek repareren, en zo heb ik door barcelona gedwaald...
Barcelona is heel anders van wat ik tot nu toe gezien heb, het is trouwens een lekkere temperatuur (28 ofzo) de mensen zijn vrolijk, er zijn veel mooie oude gebouwen, veel mooie cultuur dus, en je ziet overal straat artiesten/muziekanten.
Heb nog een tijdje staan luisteren naar een spaanse reggea/jazz band, echt lijp, ook naar steeldrums, nog best wel wat solo gitaar spelers.. en hele vage dingen zoals iemand die asbakken maakt van (cola/fanta..) blikjes, een doos met iemand er in die mensen die langs lopen aant schrikken maakt, mensen in costuums.. die allemaal een plaasje hebben om hun een tip te geven. bijzonder hoor, als die dingen.

Dus ik vermaakte me wel, nog een stuk meloen gekocht op een fruitmarkt, en op de weg terug naar het hostel kwam ik de 2 amerikanen meisjes weer tegen, die me toen uitnodigden om met hun mee te gaan die avond, om 10 uur.

Dus om 10 uur ging ik met hun mee, blijkbaar gingen ze naar nog een paar amerikanen, waar iets later nog een italiaan en... cubeaan ofzo.. naja, we waren met z'n 8ten, en we zouden naar 1 of andere flamingo dans uitvoering gaan... maar dat ging niet door, waren we te laat voor, dus gingen we maar ergens eten(we hadden honger).
1 van hun, die in barcelona woonde, wist nog wel een redelijk goedkoop indea's restaurant, waar we uiteindelijk hebben gegeten. Heel gezellig, een lekker eten, niet echt veel.. maar genoeg ;). Daarna brak de groep langzaam op, ging ik met die 2 meisjes en die andere amerikaan terug naar het hostel, en heb ik nog heel lang staan discuseren met die ene kerel; amerikaan, 24, een missionaris... die er heel normaal uitziet en heel aardig is... maak je geen zorgen, ik word niet "geconfert".. no way.. maar interessante discussie....

om 3 uur 's nachts een keer terug gekomen bij het hostel, en daar hadden ze op mij gewacht...

ze hadden me per ongeluk in de verkeerde kamer geplaatst, en ze hadden mijn spullen beneden op de bank gelegt.. heb alles nog hoor.. maar toen ik in de juiste kamer kwam(401), leek er alleen een bed vrij bovenop... dus ik dat bed ff naar beneden verplaatsen, want er misten tog een paar matrassen... maargoed, daarna kwam er een.. australier trouwens, een jonge binnen waarvan ik heb bed had gejat... dus heb ik die matras maar terug gelegt.. dus.. ik weer naar beneden.. er was wel een bed vrij, maar daar lagen lakens op die ik er gewoon moest afgooien.. oke, opgelost.. ik lekker slapen nadat ik de snurkende kerel die daar ook lag 'per ongeluk" had wakker gemaakt..

dus.. volgende dag lekker ontbijt voor 10 uur, nog 2 dagen bij geboekt, en ik had weer afgesproken met de amerikanen om 11 uur. Ben dus weer met die 3 amerikanen meegeweest... naar de hoogtepunten van barcelona, (die ene amerikaan woonde daar dus... was heel makkelijk.) Dus ben weer op een paar mooie plekjes/ uitzichtpunten geweest. jeej :). ok die beroemde kerk van barcelona gezien... (die amerikanen waren allemaal christelijk.. ff wennen) maar hele leuke dag gehad, nog gelunched, en spaans lemon ijs gehad.. allemaal leuk en gezellig,

daarna hebben ze me afgedropt bij de australische bar hier om de hoek.. en daar heb ik gevraagt naar werk, maar ik moet eerst ff cv uitprinten en een NIF, (taxes numbero).. zien te krijgen... dus daar ga ik nu mee aan de gang.. ik heb eigenlijk geen idee hoe ik nau aan een NIF moet komen... naja, ga 't vragen...

nu,

Buenos Tardes!, tot de volgende keer!

groetjes,
Albert

P.s. verdwaalde ¿beatle? jasper?

eneh.. ja barcelona is duur.. maar nederland is in het algemeen duurder... vind ik... ik vinnet wel meevallen :)

en ohwja, heb een poketboekje nederlands-spaans, spaans-nederlands, gekocht, 1 euro :)

  • 16 September 2007 - 11:12

    Jasper:

    inderdaad verdwaalde beatle.. mofo,.. jij onthoud echt te veel details.. als je nou eerst aan je ned. gaat werken:P en dan wat minder bezig zijn met wat je gedaan heb,.. misschien nemen dan wel meer mensen de moeite om het te lezen hehehe

    "eneh.. ja barcelona is duur.. maar nederland is in het algemeen duurder... vind ik... ik vinnet wel meevallen"

    "en ohwja, heb een poketboekje nederlands-spaans, spaans-nederlands, gekocht, 1 euro"

    ps: wanneer neem je die dollar tekens is uit je hoofd man.. kerel ALTIJD alles bereken en blij zijn als je iets heel goedkoops hebt gekregen!:P echt waar... "GET A LIFE"

    maar desondanks.. ik hou wel van je!

  • 16 September 2007 - 20:47

    Sven:

    tip **de cagrada familia moet je cheaken is echt te lijp**
    groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Albert

Voor een uitgebreid profiel van mij: www.couchsurfing.com/albertbaarsma

Actief sinds 31 Okt. 2006
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 58106

Voorgaande reizen:

06 Juni 2009 - 30 Juni 2017

Tussen 2009 tot 2017

05 Juli 2009 - 02 September 2009

Liften --> Tamera (portugal)

06 November 2006 - 01 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: