un poko mal... en verder heel goed! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Albert Baarsma - WaarBenJij.nu un poko mal... en verder heel goed! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Albert Baarsma - WaarBenJij.nu

un poko mal... en verder heel goed!

Door: Albert

Blijf op de hoogte en volg Albert

07 Oktober 2007 | Spanje, Barcelona

hey iedereen,

en hey hendrikus, bedankt voor je support.. maar je moet begrijpen dat deze lui een beetje met mij auhoeren... ik kan er altijd wel om laggen ;)

maareh, speciaal voor jeroen zal ik er vandaag ff een spellings checker overheen halen, daar ben ik meestal te lui voor..

en ik moet alsnog sorry zeggen tegen iedereen waarvan ik geen afscheit heb genomen.. voor de genen waarvoor ik ineens weg was: sorry, het spijt me, ik zal het niet weer doen.

En.. ik zal het nu van te voren ff samenvatten.. want het word weer een gigantisch verhaal: op momentWerk ik voor phillips sitel, training voor helpdesk full time, en nogsteeds, 3 keer per week (8 uur) voor het hostel voor gratis accomodatie. Ik ben... vaak naar het strand geweest, heb best veel gebasketbalt hier... ben elke dag redelijk druk/ben constand bezig.
ben nog uitgegaan op woensdag.. heb nog iemand helpen verhuizen vrijdag, en deze zaterdag heb ik mee gedaan aan de *free hug campain...
vrijdag nacht was er een probleem met Engelsen die hier in een dronken bui met een brandblus fles alles hebben ondergespoten op de benedenverdieping..
en vorige week zondag is mijn camera en wat cashgeld gejat...

Okey, nou de details

Afgelopen zaterdag nacht was ik weer eens aan het *werk, dus weer heel relax voor een aantal mensen de deur open doen.. verder moest ik wat lakens binnen brengen.. die nacht niet veel gebeurt... Dus na mijn shift, om 7,20 uur 's ochtends ging ik slapen...

De volgende ochtent om 4 uur pas wakker ofzo... en ik checkte of ik alles nog had... kon m'n camera niet vinden... naja, ff scheren, daarna nogmaals overal zoeken... hij was weg. En het viel me ook op dat m'n broek bijna in het midden van de kamer lag, en dat m'n kleingeld ineens los in m'n broekzak zat, en m'n papiergeld was weg. (30 euro ofzo). verder had ik alles nog, ID, bankpas, en ook m'n mobiel heb ik nu nogsteeds.
Verder sliep op mijn kamer die marko, 2 andere Italiaaneen, en een kerel uit Valencia die ineens verdwenen was. Marko z'n 2 mobiels, en zijn kleingeld portemonnee waren ook gestolen..

We waren dus beroofd, door die kerel uit valencia. de andere 2 italianen hadden hun spullen goed verstopt ergens midden in hun koffer, en hadden alles nog... en die 2 zitten hier nu nog aan tafel, hun waren het niet... het was echt die kerel uit valencia

Voor mij heel vreemd, want hij deed zo aardig... Ik was nog samen met hem een paar dagen ervoor wat gaan eten in een Japans restaurant, waar we ons toen hebben vol gegeten met susji, was toen erg gezellig... Verder was marko nog met onderandere hem uit geweest, en hij had gezegt dat hij nog een langere tijd zou blijven, of ze misschien samen een kamer konden gaan zoeken etc... vieze leugenaar was 't... wat een pro...

Maargoed, hij was wel fatsoenlijk in gecheckt in het hostel, en we hebben z'n ID nummer, telefoon nummer... natuurlijk neemt hij niet op... Ik moet nog ff kijken hoe ik dit precies aan de politie ga aangeven, aan gezien het hostel waar ik zit niet helemaal legaal hier zit... maar gaat wel goed komen.. ben verzekert tegen diefstal


maja, ik maak me er verder geen zorgen over, shit happens.

oke... ik ben maandag begonnen met werken, 7.30 weg gegaan zodat ik er om 9 uur kon zijn... openbaar vervoer zou ik een uur over doen, eerste keer moet ik natuurlijk proberen vroeg te komen..
lopen, bus zoeken, bus.. gebouw zoeken.. ik kwam om 9 uur aan... en ik moest zelfs nog een half uur wachten :P.

maargoed, begonnen met zo'n basis, ons bedrijf is zo geweldig praatje(noord amerikaans bedrijf..) .. doe nu training voor sitel, een bedrijf dat ingehuurt word door andere bedrijven om de telefoon baantjes, zoals helpdesk, voor hun te doen... ik word dus de helpdesk van phillips, maar ik werk voor sitel...
Aardige mensen trouwens, we doen de training met 7 nieuwen, 2 belgen, 3 nl, een duitser, en een meisje uit oostenrijk.. er is op onze afdeling dus ook een duitstalige philips helpdesk..
de eerste dag dus basis training, veiligheid... en daarna 3 dagen producttraining... weet nu alle huishoudproducten van phillips uit te leggen... vooral als ik de info mag opzoeken... en dat hebben we de die vrijdag geleerd.

maandag mochten we al 12 uur weg.. toen ben ik terug gegaan, strand, en daarna gaan basketballen... wat ik daarvoor trouwens ook steeds gedaan heb.. lijp veltje waar altijd mensen aan't basketballen zijn... van nog best goed nivo, momenteel (ongetrained)zijn die lui gemiddelt net iets beter als mij... dus das leuk spelen!

die dindag, waren we 3 uur vrij.. had ik weer tot 8 uur gebasketbalt...
en woensdag had ik 's middags geslapen, zodat ik 's avonds naar erasmus party*brazil, kon gaan :).
en ben dus ook geweest, 12 uur 's nachts afgesproken met marko, en zijn samen daar naartoe gegaan... echt lijp, met live braziliaanse carnevals achtige muziek.. veel mensen rond mijn leeftijd..
5 uur 's ochtends een nachtbus, en daarna metro terug gegaan.. uurtje geslapen, om toen 8 uur weer naar werk te gaan... met een paar koffie ging het die dag prima.. 's middags... moest ik ineens werken! was pas 6 uur terug na werk, dus was al te laat.. maar victor hier had al een halve shift gedaan, die ik deze zondag met hem omruil... maargoed, moest hier dus ineens zitten wachten, lam... naja.. kon pas 's avonds gaan slapen.

die vrijdag.. nadat ik klaar was met werken, moest mijn Belgische collega toevalig de zelfde kant op, en hebben we nog een tijdje staan praten midden op de rambla, en hij werd gebelt, of hij kon meehelpen om iets te verhuizen, en tja, hij was toevallig in de buurt... en ik ook, dus zo heb ik een meisje d'r spullen van 3 hoog, met trap naar beneden in een auto gesleept, en ook nog met spullen naar het andere appartement, 2 straten verder :P, daarna was ik echt moe, en ging ik er snel vandoor :P.
liep ik daar op de rambla, belde marko mij op, of ik meeging tapas eten, want hij had 2 Nederlandse meises op visite.. naja, was toevallig in de buurt, 5 min later was ik met hun aant rondgaan, en waren we al snel tapas aan't eten.. heel gezellig, waren nog 2 Amerikaanse meisjes bij ons aan tafel gekomen.. sangria erbij... kreeg 11.20 een smsje... moest 11.30 werken..shit, moest rennen :P.


heb dus die nacht gewerkt.. sjonge jonge, ineens allemaal engelsen in het hostel, die om half 2 al dronken terug kwamen (normaalgesproken gaan mensen hier uit tot 5 uur 's nachts). heeft zo'n manetje nog m'n bed ingepikt omdat hij niet op het stapelbed kon klimmen (hij gooide gewoon mijn spullen van m'n bed, en ging daar slapen, ik liet het maar toe, hij zij sorry..) toen ze langzaam allemaal binnen waren gekomen.. en gingen slapen, kwamen om 4 uur ofzo, de laatste binnen, dacht ik.. maar die bleken hier niet te slapen, dus moest ik hun erweer uitzetten. heel vervelend, was natuurlijk moe, en een beetje pissig...
6.30 kwam ricardo, en was van streek.. ging nog een tijdje in het Spaans met victor praten, en vroeg mij alleen, wie kwam hoe laat terug! en hoe, wie.. wist ik natuurlijk ook allemaal niet zo precies meer.. allemaal(12) engelsen.. naja, ik eerlijk vertellen wat er gebeurt is..
moest ff mekomen... op de hele beneden verdieping, en de trap, de grote lege ruimte waar je hier binnen komt, was bedekt met een laag roze stof... en de brandspuitbus, ja dat rooie ding, stond daar open, gebruikt, op de vloer...
probleem... het hostel hier zat hier een beetje stiekem.. ricardo was gestrest en ik moest 't maar snel gaan opruimen!

dus ik heb 't snel opgeruimt.. geveegt, gedweilt, halverwegen nog hulp gekregen van victor... was best makkelijk schoon te krijgen.. we zijn er nog achtergekomen dat het 7 engelsen waren geweest, die samen er een feestje van hadden gemaakt... dus ook nog vuile leugenaars die engelsen.. zij wisten wel wie van hun het gedaan hadden.. heel vervelend.(maja, shit happens toch?)

maartoch. was pas 8.30 voordat ik kon gaan slapen.. 2 uur later dan de bedoeling was.. was al meer dan 24 uur wakker geweest, en hondsmoe...

heb tot 3 uur geslapen, goed uitgerust..

en 5.30 naar de freehugs campain gegaan..
oke, nou moet ik de free hugs campaign gaan uitleggen.. ik ben door marko couchsurfing.com gejoined, en heb daar deze meeting bekeken: http://www.couchsurfing.com/meetings.html?mid=4332
en tja... ik wou meedoen...

dus heb ik dat gedaan, 5.40 was ik daar, zonder bord, maar ik zag al snel een groepje, en een paar borden.. groepje van 10 ofzo... naja, we gaan 't gewoon doen! .. al snel kwamen er meer mensen hoor, uiteindelijk waren er 40 ofzo, heb nog net als een aantal anderen, van een stuk kartonnen doos een bord gemaakt met daarop "free hugs" , en anderen met "abratos gratis"(in het spaans)

en we zijn met z'n allen gaan lopen op die rambla, al snel was een groot deel achtergeraakt, en was ik voorop met die aron, en nog wat meisjes... het duurde eerst ff, maar al snel kreeg ik m'n eerste hug, en 2e, en 3e... het ging op gegeven moment heel snel.. echt heel veel mensen die een knuffel wouden... echt ongelovenlijk, waren echt tijden dat er 10 tegelijk op me afkwamen.., of echt 20 vlak na elkaar... moet in totaal wel stuk of 200 hugs hebben gehad.. (vooral vrouwen en meisjes ;) )echt ongelovenlijk.. ik constand met een big smile, was zo aan't laggen dat m'n mond er zeer van deed na 3 uur huggen :P, en de tijd vloog... en maar als te grappig om die gekke straatartiesten een hug aan te bieden ;). echt lijp, ben blij dat ik mee heb gedaan..
daarna gingen we met z'n alleen, waren nog wat andere, gemotiveerden, bij gekomen, met z'n allen gingen we naar een supermarkt, nog wat drinken, eten, en voor het moderne ard muzea hier gezeten, gezellig.. een grote groep freehuggers/couchsurfers, allemaal Internationale mensen, Fransen, Engelsen, Amerikanen, Australiërs, Grieken, Italianen, Zweedsen, Braziliaanen, Turken.. vanalles!
dus heb daar tot 22.40 gezeten.. waarna ik toen moest terugrennen omdat ik te laat was.. had om 22.30 weer moeten werken, aangekomen, was oke. no problemo :)

ben nu nog aan't werk.. heb net angelica gebelt, want het is al 7.11 en zij had om 6.30 moeten beginnen.. moet nog ff wachten.. kan nog ff spelling checken :P.

keej dan, dan hoop ik dat zij zo komt.. 't is alweer 7.27... dan kan ik misschien zo gaan slapen.. morgen moet ik weer werken, en anders is er nog een meeting van die lui van gister waar ik heen kan, en ik ben uiigenodigt om mee te gaan naar het strand door zo'n Australisch meisje.. ben nogsteeds *druk.

maar ik voel me geweldig goed.. moet op het moment, maar dan kan ik zo meteen lekker slapen!

welterusten!

groetjes
Albert

  • 07 Oktober 2007 - 10:25

    Jeroen:

    als die teksten uit z'n hart komen wastie al 3x dood geweest..ik wel tenminste als ik weer zo'n maffe spel fout zie;P

    dikke hug

  • 07 Oktober 2007 - 15:01

    Jasper:

    hendrikus wat ben je in godsnaam allemaal aan het lullen.. ik ben ook fucking dislectisch maar zo'n idioot als hem zal ik nooit worden hehehe,

    albert leeft nu pas..

  • 07 Oktober 2007 - 19:30

    Albert:

    ag hou je bek joh jasper.. :P

  • 09 Oktober 2007 - 16:30

    Jeroen:

    wat een harry..als mensen zo maf typen moeten ze wel aan de drank wezen:P
    "typ met je hart en zweef op de wolken.."
    vertaling: geniet maar drink met mate:P

    groet jeroen


  • 09 Oktober 2007 - 16:45

    Jasper:

    hoezo hou je bek dan.. die kerel moet gewoon zijn hand uit je reet halen..,als hij wilt gaan slijmen moet hij maar dement worden en richting het verzorgings tehuis gaan.. en als hij ons zogenaamde vrienden vind.., moet hij eerst maar eens kijken naar zijn eigen relatie die die met jou heeft.

    Vriendelijke groeten,
    De man.. met.. de.. NEUS

  • 09 Oktober 2007 - 16:57

    Jasper&jeroen:

    pak die HÓ

  • 10 Oktober 2007 - 10:31

    Marleen:

    Hey!

    Om een beetje raar met de deur in huis te vallen, ik ben Marleen, en woon ook in Barcelona en momenteel druk op zoek naar werk. Mijn vraag was of jij misschien een tip voor mij hebt, hoe ik het best hier werk kan vinden.

    Ik hoop dat ik wat van je kan horen!

    Alvast bedankt!

    Marleen

  • 10 Oktober 2007 - 10:32

    Marleen:

    Mijn email adres is: marleenkorte@hotmail.com!

  • 10 Oktober 2007 - 10:57

    Jasper:

    ik voeg marleen ook wel ff toe:P

  • 10 Oktober 2007 - 11:30

    Sven:

    albert je bent bleh

  • 10 Oktober 2007 - 16:14

    Albert:

    wahhahaha:P

  • 11 Oktober 2007 - 14:45

    Jeroen:

    inderdaad denk dat die marleen best een lekkerding is:P stuur eens een foto:P

  • 12 Oktober 2007 - 21:38

    Hendrikus:

    --- je bent jarig ---

    -----gefeliciteerd -----

    Zet hem op een zuipe en laat heel de stad voor je zingen
    Ole Ole Ole we gaan met Albert mee ---

    Hug --- Hendrikus


  • 16 Oktober 2007 - 17:13

    Dude:

    die gast is echt homo

  • 18 Oktober 2007 - 12:45

    Jeroen:

    ik ging ff over m'n nek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Albert

Voor een uitgebreid profiel van mij: www.couchsurfing.com/albertbaarsma

Actief sinds 31 Okt. 2006
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 58098

Voorgaande reizen:

06 Juni 2009 - 30 Juni 2017

Tussen 2009 tot 2017

05 Juli 2009 - 02 September 2009

Liften --> Tamera (portugal)

06 November 2006 - 01 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: